responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : انقلاب اسلامی و ریشه های آن نویسنده : مصباح یزدی، محمد تقی    جلد : 1  صفحه : 141

دستاوردهاي اين نظام آن است كه ارزش‌هاي والاي اسلامي، روز به روز، از جايگاه رفيع‌تري در جامعه برخوردار مي‎شوند، عدالت بيش از هر زمان ديگري مورد توجه قرار مي‎گيرد، از وجود تبعيض‌هاي ناروا كاسته مي‎شود، شايسته‌سالاري بر امور جامعهٔ اسلامي حكم‎فرما مي‎گردد، و روحيهٔ ايثار و فداکاري ترويج مي‌شود.

در سايهٔ اين دستاورد و رحمت الهي بود که در صحنهٔ دفاع مقدس جمهوري اسلامي ايران نيز ما شاهد جان‎فشاني‌ها و ايثارِ ازخودگذشتگاني بوده‎ايم كه از تمام زندگي مادي خود چشم‎پوشي كرده، قدم در راهي گذاشتند كه جز سختي و مرارت و محروميت چيز ديگري را به همراه نداشت. همين افراد علي‎رغم تمام اين مشقات، هنگامي كه نعمت‌هاي بسيار عظيم خداوند را مشاهده مي‎كنند كه خداوند متعال به سبب چنين مقاومتي به ملت سرافراز ايران ارزاني داشته است، آرزو مي‎كنند كه اي كاش تمام عمر آن‌ها در جبهه‎ها گذشته بود. اينان با پيروي از انبياي الهي سعادت معنوي و اخروي را دنبال مي‎كنند و از بهره‎هاي مادي و رفاه اين جهاني مي‎گذرند و در اين راه نه تنها اهميتي به زندگي مادي نمي‎دهند؛ بلكه عاشقانه زندگي دنيوي خود را به عنوان هديهٔ كوچكي به پيشگاه محبوب خويش تقديم مي‎دارند. اين امر ناشي از اثر تربيتيِ حركت انبيا در ميان آنان است كه اين‌چنين مست شهادت گرديده‎اند و لذت‌هاي دنيا براي آن‌ها ارزشي ندارد. به سبب همين تفكرات و انديشه‎ها بود كه آنان ره صدساله را در يك شب پيمودند و خود را به درجه‎اي رساندند كه اولياي الهي پس از سال‌ها رياضت به‌آن دست مي‌يابند.

با توجه به اینکه، تحقق آرمان‌های والای اسلامی، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود، مردم و مسؤولین نظام جمهوری اسلامی بايد نقش اساسی در حفظ این دستاورد ایفا ‌کنند، از نظر شما مردم برای حفظ این دستاورد چه وظیفه‌ای دارند؟ مسؤولین در این زمینه چه تکالیفی بر گردن دارند؟ با دوستان خود به گفت‌وگو بنشینید و ضمن یافتن پاسخ این سؤالات، مشخص سازید که آیا این دو دسته به وظایف خود در این مورد عمل کرده‌اند یا خیر.

نام کتاب : انقلاب اسلامی و ریشه های آن نویسنده : مصباح یزدی، محمد تقی    جلد : 1  صفحه : 141
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست