نام کتاب : فلسفه تاریخ 1 نویسنده : مطهری، مرتضی جلد : 1 صفحه : 307
آگاهی انسان به آگاهی خودش به معنای صرف آگاهی است یا نقد و امضای
آن ؟
صرف آگاهی است ، و وقتی انسان آگاه به آگاهی خود شد مرحله بعد میرسد
که ببیند آن آگاهی درست است یا نه ، که همان مسأله (( منطق )) است ،
یعنی این حرف مفت که این شخص میزند که این آگاهی از دکارت شروع شد ،
باید در جواب او گفت: از زمانی که (( منطق )) به وجود آمده است این
آگاهی بوده است چون معنای (( منطق )) این است که انسان که به جهان خارج
آگاه است آیا این آگاهی صحیح است یا نه؟ منطق را وضع کردهاند به عنوان
یک معیار برای سنجش آگاهی خود
نام کتاب : فلسفه تاریخ 1 نویسنده : مطهری، مرتضی جلد : 1 صفحه : 307