responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الأخبار الطوال ( فارسي ) نویسنده : الدِّينَوري، أبو حنيفة    جلد : 1  صفحه : 32


گرانقدرتر بوده است .
< فهرس الموضوعات > ثمود < / فهرس الموضوعات > ثمود :
گويند ثمود هم همچون عاد بخداوند كفر ورزيدند و از فرمان خدا سركشى كردند و خداوند صالح ( ع ) را به پيامبرى بسوى ايشان گسيل فرمود و صالح از گزيده ترين و والا نژادترين ايشان بود و ايشان را به يكتاپرستى فراخواند كه از او نپذيرفتند و رعايت نكردند و همانطور كه خداوند در كتاب خود فرموده و آن راستترين سخن است ايشان را هلاك ساخت [ 16 ] ، گفته شده است فاصله زمانى ميان نابودى عاد و ثمود پانصد سال بوده است و اين بروزگار ابراهيم ( ع ) بوده است .
< فهرس الموضوعات > [ از حضرت ابراهيم تا حضرت سليمان عليهما السلام ] < / فهرس الموضوعات > [ از حضرت ابراهيم تا حضرت سليمان عليهما السلام ] < فهرس الموضوعات > ابراهيم ( ع ) < / فهرس الموضوعات > ابراهيم ( ع ) .
نمرود كه ايرانيان او را فريدون مىنامند در آخر پادشاهى خود سركشى آغاز و به علم نجوم توجه و منجمان را از گوشه و كنار زمين جمع كرد و با پرداخت اموال ايشان را بخود نزديك ساخت ، هفت تن از خاندان خود را هم برگزيد و بايشان لقب « كوهبارين » كه بمعنى برگزيدگان است داد و كارهاى خود را بايشان واگذاشت و هر يك از ايشان را مستقلا به كارى گماشت . آزر پدر ابراهيم ( ع ) هم يكى از آن هفت تن بود ، خاور و باختر زمين فرمانبردار نمرود بودند .
تولد ابراهيم ( ع ) همانگونه است كه در اخبار آمده است و نخستين كس كه باو ايمان آورد همسرش سارة بود كه از زيباترين زنان روزگار خود شمرده مىشد ، لوط هم خواهرزاده ابراهيم بود ، ابراهيم ( ع ) مدتى با پدر و قوم خويش بود و سپس در راه خدا هجرت كرد و ساره هم همراه او بود ، پدر لوط از مردم شهر سدوم [ 17 ] و مادرش دختر آزر بود ، لوط براى ديدار پدر بزرگ مادرى خود به بابل آمده بود و به ابراهيم ايمان آورد و همانجا براى يارى دادن و همكارى با ابراهيم ( ع ) ماند و چون ابراهيم ( ع ) هجرت كرد لوط هم همراه او بيرون آمد و به


16 - از جمله در آيات 45 تا 53 سوره نمل . 17 - سدوم : شهرى قديمى در ناحيه فلسطين كه بواسطه ارتكاب كارهاى زشت و پيروى نكردن مردم آن از لوط ( ع ) با آتش آسمانى از ميان رفتند و سوختند ، گويند سدوم نام قاضى آن شهر بود كه مشهور به ظلم و ستم است .

نام کتاب : الأخبار الطوال ( فارسي ) نویسنده : الدِّينَوري، أبو حنيفة    جلد : 1  صفحه : 32
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست