responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تجريد شرح نمط هفتم از كتاب الاشارات و التنبيهات نویسنده : بهشتى، احمد    جلد : 1  صفحه : 200

خود را بيازماييد

1. شيخ الرئيس در فصل‌هاى پنج‌گانه بخش دوم چه مطالبى را ابطال كرده است؟

2. جلاياى عقلى يعنى چه؟ چرا مى‌گويند: جلاياى عقلى؟

3. آيا اتحاد و ارتسام، هم غيرقابل جمع و هم غيرقابل رفعند؟

4. آيا صدر المتألّهين و پيروانش اتحاد و ارتسام را در قالب يك قضيّه شرطيّه منفصله، مانعة الجمع يا مانعة الخلو مى‌شمارند؟

5. چرا صدر المتألّهين در باب علم واجب الوجود، تنها به ابطال ارتسام پرداخته و از ابطال اتحاد خوددارى كرده است؟

6. نظر علامه طباطبائى درباره پرسش بالا چيست؟

7. اگر ماهيت، خاستگاه كثرت است، حمل اوّلى ذاتى چگونه قابل توجيه است؟

8. در حمل شايع صناعى اختلاف و اتحاد موضوع و محمول قضيّه در چيست؟

9. آيا شيخ الرئيس از كسانى است كه اتحاد عاقل و معقول را به‌طور مطلق محال مى‌شمارند؟

10. نظر صدر المتألّهين درباره ادراك‌هاى حسى، خيالى و عقلى چيست؟

11. آيا خلاقيّت يا شهود، با ارتسام ناسازگار است؟

12. اگر كسى بدبينانه به نظريّه شيخ الرئيس در باب اتحاد عاقل و معقول بنگرد، چگونه درباره او قضاوت مى‌كند؟

نام کتاب : تجريد شرح نمط هفتم از كتاب الاشارات و التنبيهات نویسنده : بهشتى، احمد    جلد : 1  صفحه : 200
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست