س 1333- مؤمنى هست كه معتقد به تمام اعتقادات
اصولى و فروعى و صفات كمال و جمال است، ولكن اعتقاد ناشى از تقليد شده نه
از روى علم و درايت، آيا كافى است اين اعتقاد در ايمان او، و عمل او مورد
قبول است، و اكثر مردم اين چنين هستند؟ ج - اگر اعتقاد او يقين به هر چه لازم است اعتقاد آن، باشد مجزى است او را، اگر چه از روى تقليد باشد. س 1334- در كتاب وسائل باب 61 از كتاب صلاة دارد
جايز برگرداندن انگشتر براى يادآورى حاجت، و روايت است از امام صادق عليه
السلام فرمودند: كه شرك مخفىتر است از راه رفتن مورچه، و فرمودند از آن
است برگرداندن انگشتر براى يادآورى حاجت و امثال اينها، آيا اين روايت صحيح
است؟ ج - روايت معتبر است ولكن حمل بر كراهت مىگردد. س 1335- آيا معصوم علم غيب مىداند و چه مقدار است؟ ج - نمىداند مگر آنچه را خدا مقدّر بفرمايد براى
او، چنانچه خداوند عزّ وجلّ در شأن نفس خود فرموده «عالم الغيب فلا يظهر
على غيبه أحد الا من ارتضى». س 1336- مقصود از رجعت چيست؟ و آيا واجب است ايمان آوردن به آن؟