س 100- اسم بعضى اشخاص «عبدالرحيم» يا «عبدالرحمن» است، آيا در حكم نام خدا مىباشد و بدون طهارت مس نمىشود؟ ج - احوط آن است كه بدون طهارت مس نكند. واللََّه العالم. س 101- مس بدون وضو اسماء و القاب مثل «عبداللََّه» و «خداداد» و «خداقلى» و آقاى «خدايى» و آقاى «الهى» جايز است يا نه؟ ج - احوط ترك مس است. س 102- (مربوط به رساله مستحدثات ص 43 و 44 رقم 46) راجع به وضو گرفتن و غسل و تيمم و نماز در آن شوارع چه مىفرمائيد؟ ج - مانعى ندارد. س 103- آيا جايز است وضو گرفتن براى نماز، قبل از داخل شدن وقت نماز، به قصد نماز و وجوب، و حكم چنين شخصى چيست اگر سهواً انجام داد؟ ج - احتياج ندارد ساختن وضوى صحيح، به قصد كردن آن
چه را كه ذكر شد، و اگر قصد كند او را، صحيح است وضو، و بيهوده مىشود آن
قصدى كه محل براى او نيست. س 104- شخصى سالها روى ندانستن مسئله پيش از وقت
نماز براى نماز وضو مىگرفته، حال كه مسئله را فهميده نمازهاى گذشته چگونه
است، قضا دارد يا خير؟ ج - قضا ندارد.
احكام جبيره
س 105- شخصى مقدارى از هر دو دستش سوخته وظيفه او براى نماز چيست؟ يا تمام صورت سوخته طورى كه نمىشود دست بمالد يا پارچه