responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : استفتائات نویسنده : الخوئي، السيد أبوالقاسم    جلد : 1  صفحه : 322
س 1060- بعضى از قصابها تقليد مى‌كنند كسى را كه شرط مى‌كند استقبال به محل ذبح را فقط، و اين پيش خودشان صحيح است به جهت تقليدشان، حال تكليف آنهايى كه تقليد مى‌كنند كسى را كه شرط مى‌كند استقبال را به تمام ذبيحه، آيا حلال است براى اينها؟
ج - مانعى ندارد از خوردن آن در اينجا مسئله‌اى در منهاج الصالحين كتاب معاملات مسئله 1674 هست مراجعه گردد.
س 1061- در منهاج جلد دوّم صفحه (328) چاپ بيستم فرموده‌ايد شرط اوّل از شروط ذباحت استقبال به ذبيحه است حال ذبح نمودن به اينكه تمام اعضاى حيوان و محل ذبح او به سوى قبله باشد، پس اگر اخلال بزند به آن عالماً عامداً حرام مى‌گردد، و ما جماعتى هستيم رفتيم قصاب خانه كه در قطر موجود است و آن يك قصاب خانه ملى است و طورى آن را ساخته‌اند كه ذبيحه فقط محل ذبح به سوى قبله است غير ساير اعضاى حيوان و اعضاى حيوان به سوى شمال است، وقتى به آنها مسئله را گفتيم، گفتند مى‌دانيم وليكن اين طور راحت‌تر است، پس آنها مخالفت شرط نموده‌اند رأى حضرت عالى در اين مسأله چيست؟
ج - حلال نيست خوردن آنچه كه ذكر شد.
س 1062- اگر شروع كند ذابح يا نحر كننده در ذبح قبل از اينكه بسم اللّه بگويد به كمى يا شروع در ذبح و بسم اللّه با هم بود، اين ذبيحه چه حكمى دارد؟
ج - ضرر ندارد و مادامى كه از ذبح فارغ نشده باشد و هنوز اوداج اربعه را قطع نكرده باشد.
س 1063- ذبيحه را اگر عمداً بسم اللّه نگويند يا عمداً رو به قبله ننمايند حرام است، آيا فعل حرام است يا ذبيحه هم حرام است و بر فرض حرمت نجس هم
نام کتاب : استفتائات نویسنده : الخوئي، السيد أبوالقاسم    جلد : 1  صفحه : 322
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست