responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : دانشنامه امام هادی علیه السلام نویسنده : جمعی از نویسندگان    جلد : 1  صفحه : 485

دعای پوشش امام هادی از دشمنان‌

سید ابن‌طاووس می‌گوید: دعای حجاب امام هادی علیه‌السلام این است:
«و چون قرآن بخوانی، میان تو و کسانی که به آخرت ایمان ندارند پرده‌ای پوشیده قرار می‌دهیم، و بر دل‌هایشان پوشش‌ها می‌نهیم، تا آن را نفهمند، و در گوش‌هایشان سنگینی قرار می‌دهیم»، و «چون قرآن می‌خوانی از شیطان مطرود به خدا پناه بر، چرا که او را بر کسانی که ایمان آورده‌اند، و بر پروردگارشان توکل می‌کنند، تسلطی نیست».
بر تو - ای مولایم! - توکل دارم، و تو مرا بس، و آرزو [و امید] منی، و هر که بر خدا توکل کند، خدا او را بس است، خجسته [و بزرگوار] است الاه ابراهیم، اسماعیل، اسحاق، و یعقوب، اختیار دار همه‌ی اختیارداران، پادشاه پادشاهان، و مسلط بر همه‌ی مسلطان، و پادشاه دنیا و آخرت.
پروردگارا! ای مهربان! از جانب خود رحمتی به سوی من بفرست، و از جانب خود، لباس عافیتم بپوشان، و از نور خود در دلم برویان، و مرا از دشمنت بپوشان، و با دید خود، در شب و روزم نگهدار باش، ای انس هر هراسان! و ای معبود عالمیان! «بگو: چه کسی شما را شب و روز از [کیفر] رحمان حفظ می‌کند؟ [نه] بلکه آنان از یاد پروردگارشان رویگردانند.»
خدا مرا در کفایت کنندگی، و یاری رسانی، و عافیت بخشی بس است، «پس اگر روی برتافتند، بگو: خدا مرا بس است، هیچ معبود به حقی جز او نیست، بر او توکل دارم، و او پروردگار عرش بزرگ است».
و قال أیضا:
حجاب علی بن محمد علیهماالسلام:
(و اذا قرأت القرآن جعلنا بینک و بین الذین لا یؤمنون بالآخرة حجابا مستورا - و جعلنا علی قلوبهم أکنة أن یفقهوه و فی آذانهم وقرا) [1] ، (و اذا قرأت القرآن فاستعذ بالله من الشیطان الرجیم - انه لیس له سلطان علی الذین آمنوا و علی ربهم یتوکلون) [2] .
علیک یا مولای! توکلی، و أنت حسبی و أملی، و من یتوکل علی الله فهو حسبه، تبارک اله ابراهیم و اسماعیل و اسحاق و یعقوب، رب الأرباب، و مالک الملوک، و جبار الجبابرة، و ملک الدنیا و الآخرة، رب! أرسل الی منک رحمة، یا رحیم! ألبسنی منک عافیة، و ازرع فی قلبی من نورک، و اخبأنی من عدوک، و احفظنی فی لیلی و نهاری بعینک، یا أنس کل مستوحش، و اله العالمین، (قل من یکلؤکم باللیل و النهار من الرحمن بل هم عن ذکر ربهم معرضون) [3] .
حسبی الله کافیا و معینا و معافیا (فان تولوا فقل حسبی الله لا اله الا هو علیه توکلت و هو رب العرش العظیم) [4] [5] .

[~hr~]پی نوشت ها:
(1) الاسراء: 45 - 46.
(2) النحل: 98 - 99.
(3) الأنبیاء: 42.
(4) التوبة: 129.
(5) مهج الدعوات: 300، بحارالأنوار 94: 377.
منبع: فرهنگ جامع سخنان امام هادی؛ تهیه و تدوین گروه حدیث پژوهشکده باقر العلوم؛ مترجم علی مؤیدی؛ نشر معروف چاپ اول دی 1384.

نام کتاب : دانشنامه امام هادی علیه السلام نویسنده : جمعی از نویسندگان    جلد : 1  صفحه : 485
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست