- در فرض مسأله اجير شدن بنظر حقير جايز است و فرقى بين صوم و صلاة
نيست.
س 125
- شخصى اجير براى روزه و يا نماز ديگرى شده و قبل از انجام همه اعمال
از دنيا رفته آيا اين هم مثل عبادات بالاصاله به گردن اكبر اولاد ذكور است كه بايد
پس از فوت اتيان كند يا خير.
ج
- در فرض مسأله آن چه از نماز و روزه باقى مانده دين است و بايد از
تركه به صاحب وجه برگردانند.
س 126
- كسى نمازى را عهدهدار شده جهت ميتى به جا آورد و مقدارى هم خوانده
آيا مىتواند بقيه را به شخص ديگرى واگذار كند در صورت موثق بودن آن شخص دوم يا
نه.
ج
- در صورتى كه شرط و قيد مباشرت نشده باشد مىتواند به ديگرى واگذار
كند و چون غالبا خصوصيت اشخاص در نماز استيجارى ملحوظ است بدون اذن صاحب وجه يا
وكيل او به ديگرى واگذار نكند.
س 127
- جوانى كه به سن چهارده سال بيشتر نيست مىتواند نماز و روزه ميتى
را به عهده بگيرد و اجير شود يا نه
ج
- گر چه اقوى صحت عبادت صبى مميز است لكن اكتفاء به آن مشكل است چون
اصالة الصحه ندارد.
(آفات سماوى و غير آن)
س 128
- شخصى باغچهاى را به منظور استفاده از سبزى آن طبق اجاره نامه
معينى اجاره داده به مدت و مبلغ معلومى مثلا سه ماهه يك هزار تومان و اجاره كننده
نصف آن را نقدا داده و قرار شده كه پانصد تومان ديگر را بعدا پرداخت نمايد حال
مىگويد سرما زده است و حقى به پانصد تومان بقيه نداريد در اين صورت تكليف چيست.
ج
- بطور كلى اگر چنانچه مورد اجاره به واسطه آفت سماوى مثل سرما