سوّم- كسى كه تا غروب آفتاب روز دوازدهم در
منى مانده است، اگر چه آماده حركت بوده و سوار ماشين شده ولى در راهبندان مانده،
و نتوانسته از حدود منى خارج شود.
مسأله 925- كسانى كه سال اوّل حج آنهاست، و يا بعض محرّمات احرام را
مرتكب شدهاند، و يا گناه كبيره ديگرى را در حال احرام انجام دادهاند، اولى و
احوط آن است كه شب سيزدهم را در منى بيتوته نمايند، بلكه بيتوته شب سيزدهم براى
همه افضل است.
مسأله 926- مقدار واجب از بيتوته در منى از غروب تا نيمه شب است، و
خروج از منى پس از نيمه شب جايز است، اگر چه افضل آن است كه تمام شب را تا طلوع
فجر در منى بماند، و احتياط مستحب آن است كه قبل از طلوع فجر داخل مكه نشود.
مسأله 927- ماندن در منى بايد با نيّت همراه باشد، و اگر اوّل مغرب
نيّت نكرده است، بايد بعد از دخول وقت نماز عشاء نيّت كند، و بگويد: «امشب را در
منى مىمانم قربة إلى اللّه»، و نوع حجى را كه بجا مىآورد- تمتّع يا غير آن را
نيز- تعيين كند، و همچنين اگر نايب است به نيّت منوب عنه در منى بماند، و اگر
نيّت نكند گناه كرده، ولى كفّارهاى بر او واجب نيست، و كفايت مىكند كه به اين
منظور در منى بماند، اگر چه نيّت آن را به زبان نياورد، و در دل هم نگذراند.