314 س- جماعتى از راه طائف عازم مكه بودند،
قبل از رسيدن به قرن المنازل آنان را از راه وادى عقيق فرستادند، و از راه قرن
المنازل منع كردند، و لذا در وادى عقيق محرم شدند. آيا احرام آنان چه صورت دارد؟
ج- صحيح است.
315 س- آيا مراد از ادنى الحل كه در مواقيت فرمودهايد، ادنى الحل في
كلّ جانب است كه با حدود حرم منطبق مىشود، و جعرانه و وادى نمره را شامل مىشود،
و يا مراد فقط همان حدى است كه مسجد تنعيم در آن بنا شده است، و نزديكترين حل نسبت
به كعبه محسوب مىشود؟
ج- ادنى الحل من كلّ جانب است، و منحصر به مسجد تنعيم نيست.
كيفيّت نذر احرام
كيفيّت نذر احرام بدينگونه است كه شخص بگويد: «للّه علىّ إن أبقاني
اللّه تعالى إلى مدّة ساعة (مثلا) أن احرم من المكان الفلاني» براى خدا به عهده من
باشد كه اگر تا يك ساعت ديگر «مثلا» زنده ماندم از فلان مكان محرم شوم. كه پس از
گذشتن مدّت تعيين شده احرام بر او واجب مىشود، و قبل از پايان وقت، احرام او از
غير ميقات صحيح نيست.