responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توضيح المسائل نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 28
كم باشد كه بگويند خون انسان است، يا معلوم نباشد كه مىگويند خون پشه است يا خون انسان نجس مىباشد.
7 - اسلام مسأله 207 - اگر كافر شهادتين بگويد يعنى بگويد: " اشهد ان لا إله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله " مسلمان مىشود و بعد از مسلمان شدن بدن و آب دهان و بينى و عرق او پاك است. ولى اگر موقع مسلمان شدن عين نجاست به بدن او بوده، بايد بر طرف كند و جاى آن را بكشد، ولى اگر پيش از مسلمان شدن عين نجاست بر طرف شده باشد لازم نيست جاى آن را آب بكشد.
مسأله 208 - اگر موقعى كه كافر بوده لباس او با رطوبت به بدنش رسيده باشد و آن لباس در موقع مسلمان شدن در بدن او نباشد نجس است، بلكه اگر در بدن او هم باشد بنابر احتياط واجب بايد از آن اجتناب كند.
مسأله 209 - اگر كافر شهادتين بگويد و انسان نداند قلبا مسلمان شده يا نه پاك است، ولى اگر بداند قلبا مسلمان نشده بنابر احتياط واجب بايد از او اجتناب كرد.
8 - تبعيت مسأله 210 - تبعيت آن است كه چيز نجسى بواسطه پاك شدن چيز نجس ديگر پاك شود.
مسأله 211 - اگر شراب سركه شود، ظرف آن هم تا جائى كه شراب موقع جوش آمدن به آنجا رسيده پاك مىشود، و كهنه و چيزى هم كه معمولا روى آن مىگذارند اگر به آن رطوبت نجس شود پاك مىگردد. بلكه اگر موقع جوشيدن سر برود و پشت ظرف به آن آلوده شود، بعد از سركه شدن پشت ظرف هم پاك مىشود.
مسأله 212 - تخته يا سنگى كه روى آن ميت را غسل مىدهند و پارچه‌اى كه با آن عورت ميت را مىپوشانند و دست كسى كه او را غسل مىدهد و همين طور كيسه و صابونى كه با آن شسته مىشود بعد از تمام شدن غسل پاك مىشود.
مسأله 213 - كسى كه چيزى را با دست خود آب مىكشد اگر دست و آن چيز با هم آب كشيده شود بعد از پاك شدن آن چيز دست او هم پاك مىشود.
مسأله 214 - اگر لباس و مانند آن را با آب قليل آب بكشند و به اندازه معمول فشار

نام کتاب : توضيح المسائل نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 28
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست