نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 9 صفحه : 197
آخرين نكتهاى كه در اينجا بايد يادآور شويم اين است كه كشيده شدن افراد به اينگونه
انحراف جنسى علل بسيار مختلفى دارد و حتى گاهى طرز رفتار پدر و مادر با فرزندان
خود، و يا عدم مراقبت از فرزندان همجنس، و طرز معاشرت و خواب آنها با هم در خانه
ممكن است از عوامل اين آلودگى گردد.
گاهى ممكن است انحراف اخلاقى ديگر سر از اين انحراف بيرون آورد.
قابل توجه اينكه در حالات قوم لوط مىخوانيم كه عامل آلودگى آنها به اين گناه
اين بود كه آنها مردمى بخيل بودند و چون شهرهاى آنها بر سر راه كاروانهاى شام قرار
داشت و آنها نمىخواستند از ميهمانان و عابرين پذيرايى كنند در آغاز چنين به آنها
وانمود مىكردند كه قصد تجاوز جنسى به آنان دارند تا ميهمانان و عابرين را از خود
فرار دهند، ولى اين عمل تدريجا به صورت عادت براى آنها در آمد و تمايلات انحراف
جنسى تدريجا در وجود آنها بيدار شد و كارشان به جايى رسيد كه از فرق تا قدم آلوده
شدند [1] حتى
شوخىهاى بىموردى كه گاهى در ميان پسران و يا دختران نسبت به همجنسان خود مىشود
گاهى انگيزه كشيده شدن به اين انحرافات مىگردد، به هر حال بايد به دقت مراقب
اينگونه مسائل بود، و آلودگان را به سرعت نجات داد و از خدا در اين راه توفيق
طلبيد.
اخلاق قوم لوط.
در روايات و تواريخ اسلامى اعمال زشت و ننگين ديگرى به موازات انحراف جنسى از
آنها نقل شده است از جمله در" سفينة البحار" مىخوانيم:
قيل كانت مجالسهم تشتمل على انواع المناكير مثل الشتم و السخف و الصفح و
القمار و ضرب المخراق و خذف الاحجار على من مر بهم و ضرب المعازف و المزامير و كشف
العورات
:______________________________
(1) بحار جلد 12 صفحه 147.
نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 9 صفحه : 197