نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 4 صفحه : 200
كنونى مسيح ع را پيامبرى كه براى هدايت و تربيت و ارشاد خلق آمده باشد
نمىدانند، بلكه او را" فرزند خدا"! و" يكى از خدايان
سهگانه"! مىدانند كه هدف اصلى آمدن او به اين جهان فدا شدن و باز خريد
گناهان بشر بوده است، مىگويند: او آمده تا قربانى گناهان ما شود، او بدار آويخته
و كشته شد، تا گناهان بشر را بشويد و جهانيان را از مجازات نجات دهد، بنا بر اين
راه نجات را منحصرا در پيوند با مسيح و اعتقاد به اين موضوع مىدانند! به همين
دليل گاهى مسيحيت را مذهب" نجات" يا" فداء" مىنامند و مسيح
را" ناجى" و" فادى" لقب مىدهند، و اينكه مىبينيم مسيحيان
روى مساله صليب فوق العاده تكيه مىكنند و شعارشان" صليب" است از همين
نقطه نظر مىباشد.
اين بود خلاصهاى از عقيده مسيحيان در باره سرنوشت حضرت مسيح ع.
ولى هيچيك از مسلمانان در بطلان اين عقيده ترديد ندارند، زيرا:
اولا: مسيح ع پيامبرى همچون ساير پيامبران خدا بود، نه خدا بود و نه فرزند
خدا، خداوند يكتا و يگانه است و شبيه و نظير و مثل و مانند و همسر و فرزند ندارد.
ثانيا:" فداء" و قربانى گناهان ديگران شدن مطلبى كاملا غير منطقى
است هر كس در گرو اعمال خويش است و راه نجات نيز تنها ايمان و عمل صالح خود انسان
است.
تفسير نمونه ؛ ج4 ؛ ص200
لثا: عقيده" فدا" گناهكارپرور و تشويق كننده به فساد و تباهى و
آلودگى است.
و اگر مىبينيم قرآن مخصوصا روى مساله مصلوب نشدن مسيح ع تكيه كرده است، با
اينكه ظاهرا موضوع سادهاى بنظر مىرسد به خاطر همين است كه عقيده خرافى فداء و
بازخريد گناهان امت را به شدت بكوبد مسيحيان را از اين عقيده خرافى باز دارد تا
نجات را در گرو اعمال خويش ببينند، نه در
نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 4 صفحه : 200