نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 2 صفحه : 425
11- مكاشفه يوحنا (آخرين قسمت عهد جديد).
بنا بر اين طبق تصريح مورخان مسيحى و طبق گواهى صريح اناجيل و ساير كتب و
رسالههاى عهد جديد، هيچ يك از اينها، كتاب آسمانى نيستند و عموما كتابهايى هستند
كه بعد از مسيح ع نگاشته شدهاند و از اين بيان، چنين نتيجه مىگيريم كه انجيل،
كتاب آسمانى مسيح از ميان رفته و امروز در دست نيست، تنها قسمتهايى از آن را
شاگردان مسيح در اناجيل خود، آوردهاند كه متاسفانه آن نيز آميخته با خرافاتى شده
است.
اما اينكه بعضى مىگويند: مسلمانان نبايد در صحت اناجيل و تورات موجود، ترديد
كنند، زيرا قرآن مجيد آنها را تصديق كرده است و به صحت آنها گواهى داده، پاسخ آن
را در جلد اول صفحه 210 در ذيل آيه" و
آمِنُوا بِما أَنْزَلْتُ مُصَدِّقاً لِما مَعَكُمْ" مشروحا خاطر نشان كرديم.
***
4- پس از ذكر تورات و انجيل چنان كه ديديم به نزول قرآن اشاره شده است آن
هم به عنوان" فرقان" اما اينكه چرا قرآن،" فرقان" ناميده شده؟
به خاطر اين است كه" فرقان" در لغت به معنى" وسيله تميز حق از
باطل" است و بطور كلى هر چيزى كه حق را از باطل، مشخص سازد،"
فرقان" نام دارد و لذا روز جنگ بدر در قرآن به عنوان" يَوْمَ الْفُرْقانِ" [1] ناميده
شده زيرا در آن روز ارتش كوچكى كه فاقد هر گونه ساز و برگ جنگى بود بر ارتش نسبتا
بزرگ و نيرومندى كه از هر جهت بر او برترى داشت، پيروز شد، همچنين به معجزات
دهگانه موسى ع نيز" فرقان" اطلاق شده است [2]