نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 17 صفحه : 121
خود آنها تولدش در سال 1325 و شروع ادعايش در سال 1260 هجرى قمرى بود و با
توجه به اينكه شروع دعوت پيامبر اسلام ص 13 سال پيش از هجرت بوده فاصله ميان اين
دو 1273 سال مىشود يعنى" 273" سال اضافه دارد! حالا ما با چه نقشهاى
اين" 273" را زير آب كنيم و چگونه اين عدد بزرگ را ناديده بگيريم؟ بايد
از خودشان پرسيد!.
7- وانگهى فرض كنيد تمام اين شش ايراد را كنار بگذاريم و از اين تجزيه و
تحليلهاى روشن صرف نظر نمائيم و خرد را به داورى طلبيم فرض كنيد ما به جاى قرآن
مىخواستيم تكليف آيندگان را در برابر مدعيان تازه نبوت روشن سازيم و
بگوئيم:" بعد از گذشتن هزار سال در انتظار پيامبر تازهاى باشيد" آيا
راهش اين بود كه به اين صورتى كه در آيه مزبور ذكر شده مطلب را بگوئيم كه تا مدت
دوازده سيزده قرن احدى از دانشمندان و غير دانشمندان كمترين اطلاعى از معنى آيه
پيدا نكنند تنها بعد از گذشتن 1273 سال عدهاى به عنوان يك" كشف جديد"
كه آن نيز تنها مورد قبول خودشان است نه ديگران از آن پرده بر دارند؟
آيا عاقلانهتر نبود كه بجاى اين جمله گفته شود" به شما بشارت مىدهم كه
بعد از هزار سال پيامبرى به اين نام ظهور خواهد كرد" چنان كه عيسى ع در باره
پيامبر اسلام گفته:" وَ
مُبَشِّراً بِرَسُولٍ يَأْتِي مِنْ بعد اسمه
احمد" سوره صف آيه 6.
به هر حال شايد اين مساله تا اين حد كه ما بحث كرديم نياز به بحث نداشت ولى
براى روشن ساختن نسل جوان مسلمان نسبت به دامهايى كه استعمار جهانى تهيه ديده و
مسلكهايى كه براى تضعيف جبهه اسلام ساخته و پرداخته چارهاى جز اين نداشتيم تا
گوشهاى از منطق آنها را بدانند و بقيه را خود حساب كنند.
نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 17 صفحه : 121