نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 15 صفحه : 348
***
سپس به يكى ديگر از دلائل حقانيت قرآن اشاره كرده مىگويد:" وصف اين
كتاب در كتب پيشينيان نيز آمده است و از ظهور آن در آينده بشارت دادهاند" (وَ إِنَّهُ لَفِي زُبُرِ الْأَوَّلِينَ) [1] مخصوصا در تورات موسى، به اوصاف اين پيامبر و هم اوصاف اين كتاب آسمانى اشاره
شده بود، به گونهاى كه علماى بنى اسرائيل از آن بخوبى آگاهى داشتند، حتى گفته
مىشود ايمان دو قبيله" اوس" و" خزرج" به پيامبر اسلام ص بر
اثر پيشبينىهايى بود كه علماى يهود از ظهور اين پيامبر و نزول اين كتاب آسمانى
مىكردند.
***
لذا قرآن در اينجا اضافه مىكند:" آيا همين نشانه براى آنها كافى
نيست كه علماى بنى اسرائيل بخوبى از آن آگاهند"؟! (أَ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُمْ آيَةً أَنْ يَعْلَمَهُ عُلَماءُ
بَنِي إِسْرائِيلَ).
روشن است در محيطى كه آن همه دانشمندان بنى اسرائيل وجود داشتند و با مشركان
كاملا محشور بودند ممكن نبود چنين سخنى را قرآن به گزاف درباره خودش بگويد، چرا كه
فورا از هر سو بانگ انكار برمىخاست، اين خود نشان مىدهد كه در محيط نزول آيات
بقدرى اين مساله روشن بوده كه جاى انكار نداشته است.
در آيه 89 سوره بقره نيز مىخوانيم:
[1]" زبر" جمع"
زبور" به معنى كتاب است و در اصل از ماده زبر (بر وزن ابر) به معنى نوشتن
است.
نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 15 صفحه : 348