نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 11 صفحه : 282
و حق و عدالت باز گردند.
هنگامى كه اين مهلت پايان گرفت، فرمان مرگشان فرا مىرسد و از همان لحظه مرگ
مجازاتها و كيفرها شروع مىشود.
براى توضيح بيشتر درباره اجل مسمى به جلد پنجم تفسير نمونه صفحه 148 و جلد ششم
صفحه 157 مراجعه فرمائيد.
***
بار ديگر با بيان تازهاى بدعتهاى زشت و خرافاتى را كه عربهاى جاهلى
داشتند (در زمينه تنفر از فرزندان دختر و اعتقاد به اينكه فرشتگان دختران خدايند)
محكوم كرده مىگويد:" آنها از يك سو از فرزندان دختر كراهت دارند ولى از سوى
ديگر آن را براى خدا قائل مىشوند"! (وَ
يَجْعَلُونَ لِلَّهِ ما يَكْرَهُونَ).
اين تناقض عجيبى است و همانگونه كه در سوره نجم آيه 22 آمده است" اين يك
تقسيم ناهنجار است"! اگر فرشتگان دختران خدايند، پس معلوم مىشود دختر چيز
خوبى است، چرا شما از فرزندان دختر ناراحت مىشويد! و اگر بد است چرا براى خدا
قائل هستيد؟
" و با اين حال آنها به دروغ مىگويند كه سرانجام نيك و پاداش خير از
براى آنها است" (وَ تَصِفُ
أَلْسِنَتُهُمُ الْكَذِبَ أَنَّ لَهُمُ الْحُسْنى).
با كدام عمل، انتظار چنين پاداشى را دارند؟ با زنده بگور كردن دختران معصوم و
بىگناه و بىدفاع؟ و يا با تهمت و افتراء به ساحت مقدس پروردگار؟
با كدامين عمل؟
كلمه" حسنى" كه مؤنث" احسن" است و به معنى نيكوتر يا
نيكوترين مىآيد در اينجا به معنى بهترين پاداشها و يا بهترين عاقبتها است كه اين
قوم مغرور گمراه با همه جناياتشان براى خود قائل بودند، و در اين صورت اين سؤال
پيش
نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 11 صفحه : 282