responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 9  صفحه : 225

تاریخ: 7/7/58

پیام امام خمینى به زائران بیت‌الله الحرام‌

بسم الله الرحمن الرحیم‌

واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا

تحیت فراوان و درود بى پایان به جمیع مسلمین جهان در مشارق ارض و مغارب آن. سلام گرم بر حجاج بیت الله الحرام وفقهم الله تعالى. قابل انکار و محتاج به تذکر نیست که اسلام بزرگ، دین توحید و شکننده شرک و کفر و بت پرستى‌ها و خود پرستى‌هاست، دین فطرت و رهائى بخش از قید و بندهاى طبیعت و وسواس شیاطین جن و انس در نهان و ظاهر است و دین سیاست، مدن و راهنماى صراط مستقیم لاشرقیه و لاغربیه است. دینى است که عباداتش توام با سیاست و سیاستش عبادت است.

اکنون که مسلمین کشورهاى مختلف جهان به سوى کعبه آمال و حج بیت الله روى آورده و این فریضه عظیم الهى و کنگره بزرگ اسلامى، در ایامى متبرکه و در مکانى متبرک بر پا گردیده است، مسلمانان مبعوث از قبل خداوند تعالى، باید علاوه بر محتواى عبادى از محتواى سیاسى و اجتماعى آن بهره‌مند شوند و به صرف صورت قناعت نکنند. همه کس مى‌داند که بر پا نمودن چنین کنگره عظیمى، براى هیچ مقامى و هیچ دولتى امکان پذیر نیست و این امر خداوند متعال است که این گردهمایى بزرگ را فراهم آورده، مع الاسف مسلمین در طول تاریخ نتوانستند از این نیروى آسمانى و کنگره اسلامى استفاده شایانى به نفع اسلام و مسلمین بنمایند.

جهات سیاسى زیادى در اجتماعات، جماعات و جمعات و خصوصاً اجتماع گرانبهاى حج مى‌باشد که از آنجمله اطلاع بر گرفتارى‌هاى اساسى و سیاسى اسلام و مسلمین است که با گردهمایى روحانیون و روشنفکران و متعهدان زائر بیت الله الحرام ممکن است طرح و با مشورت از راه حل‌ها مطلع و در بازگشت به کشورهاى اسلامى در مجتمع‌هاى عمومى گزارش داده و در رفع آنها کوشا شوند و از جمله وظایف در این اجتماع عظیم دعوت مردم و جوامع اسلامى به وحدت کلمه و رفع اختلافات بین طبقات مسلمین است که خطبا و گویندگان و نویسندگان، در این امر حیاتى اقدام نمایند و کوشش کنند در بوجود آوردن جبهه مستضعفین که با وحدت جبهه و وحدت کلمه و شعار لااله الا الله از تحت اسارت قدرت‌هاى شیطانى اجانب و استعمارگران و استثمارگران بیرون آیند و با اخوت اسلامى بر مشکلات غلبه پیدا کنند



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 9  صفحه : 225
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست