responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 6  صفحه : 92

ایمان این پیشرفت را کردید و حساب همه حسابگرى‌هاى مادى باطل شد. خداوند شما را پیروز کرد و خداوند شما را پیروز مى‌کند مادامى که به خدا توجه داشته باشید. برادران من! عزیزان من! این رمز را از دست ندهید، رمز توجه به خدا، رمز توجه به اسلام. شهادت براى مسلم، براى مؤمن سعادت است. جوان‌هاى ما شهادت را سعادت دانند. این رمز پیروزى است. آنها که مادى هستند و مادیگر، آنها هرگز شهادت را نمى‌خواهند ولى جوانان ما شهادت را سعادت خودشان مى‌دانند، اول راحت خودشان مى‌دانند این رمز پیروزى بود.آنها که گمان کردند مى‌توانند در این برهه از زمان بین جوانان من، بین جوانان ما و بین عزیزان ما اختلاف بیندازند، در اشتباهند. جوانان ما همه به اسلام متوجهند، همه باایمان راسخ به پیش مى‌روند.

با اتکال به خدا و وحدت کلمه، این خرابه را آباد کنیم‌

ما قدم‌هاى بعدى خیلى داریم، باید همه با هم، همه اقشار با هم‌این خرابه‌اى که براى ما گذاشته‌اند آباد کنیم.این بدبخت‌ها ایران را خراب کردند به اسم تمدن بزرگ، تمام آثار تمدن را از ایران کنار زدند. با اسم اصلاحات ارضى کشاورزى ما را از بین بردند، فرهنگ ما را از بین بردند، ارتش ما را وابسته کردند، ملت ما را ضعیف کردند، تمام مخازن ما را بردند و در خارج براى خودشان پارک‌ها درست کردند و انشاءالله از آنها پس‌گیریم. این خائنین، یک مملکت آشفته، یک مملکت خراب براى ما گذاشتند، مملکتى که کارگرش فقیر، کشاورزش فقیر، کاسبش فقیر، مملکتى که در حومه تهران، متصل به تهران، خود تهران محله‌ها ى زاغه نشین دارد و بدبخت دارد اینها را براى ما گذاشتند.

کسى نمى‌تواند ایران را به تنهائى، قشرى نمى‌تواند به تنهائى این خرابه را آباد کند. دولت نمى‌تواند، روحانیت نمى‌تواند، بازارى نمى‌تواند، دهقان نمى‌تواند، کارگر، کارمند نمى‌توانند لکن همه مى‌توانند، همه با هم "یدالله مع الجماعه" جماعت‌ها وقتى که با هم شدند کارهاانجام مى‌گیرد. دیدید که با وحدت کلمه و اجتماع و اتکال به خدا این سد بزرگ را شکستند الا ن هم با اتکال به خدا و وحدت کلمه این خرابه‌ها را باید آباد کنید. شما که در مرزها هستید، در گمرکات هستید به حد خودتان باید عمل کنید و آنها که در مراکز هستند به مقدار خودشان، نه شما باید انتظار داشته باشید که یک قشر، دولت کارها را انجام دهد و نه دولت باید انتظار داشته باشد که ملت باید انجام بدهد. ملت و دولت همه با هم، همه با هم، انشاءالله همه با هم براى اسلام، براى جمهورى اسلام، براى قانون اسلام به پیش.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته‌



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 6  صفحه : 92
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست