responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 6  صفحه : 257

شما مختلف است. اگر کلمه اسلام هم پهلویش گذاشتند مى‌خواهند شما را بازى بدهند، اگر دیدید که یک کلمه از آن افتاد و گفتند جمهورى، بدانید مسیرشان با شما مختلف است. اینها مى‌خواهند شما را بکشانند به آن مطالبى که برخلاف اسلام است. بر فرض اینکه مخالف با رژیم سابق هم باشند و بسیاریشان هستند لکن ما فقط مطلبمان این نبود که رژیم خارج سابق از بین برود، مقدمه بود آن، مطلب مسلماً این نیست که فلان طایفه از بین بروند. از باب اینکه رژیم مانع بود از اینکه اسلام در خارج تحقق پیدا بکند، احکام اسلام تحقق پیدا بکند، به قرآن عمل بشود، از این جهت ما با رژیم مخالفت کردیم. اگر رژیم هم احکام اسلام را به آن عمل مى‌کرد همانى که ما مى‌گفتیم او هم مى‌گفت که با او دعوا نداشتیم. اگر بنا باشد که این خون‌ها که ریخته شده است نه براى اینکه رژیم از بین برود براى اینکه اسلام تحقق پیدا کند، مقصود از رفتن رژیم‌هاى فاسد، مقصود از قطع ایادى دشمن‌ها این است که ایران بشود یک مملکت اسلامى، حکومت اسلامى باشد، برنامه‌ها، برنامه‌هاى اسلامى باشند. اگر بنا باشد که حکومت و رژیم سابق از بین رفت لکن یک رژیم غیر اسلامى دیگرى آمد، خون‌هاى بچه‌ها و جوان‌هاى ما هدر رفت. ما زحمت کشیدیم و این سد را از بین بردیم و دیگران آمدند و همان مطالب سابق و همان حرف‌هاى غیر اسلامى را در خارج تحقق دادند به آن. برنامه ملت ما آنهم برنامه قلیل المدت این است که دشمن را شناختند و از میدان رد کردند حالا هم بشناسند دشمن را و از میدان ردش کنند. دشمن ما فقط محمد رضا خان نبود، ما هر کس که مسیرش مسیر اسلام نباشد دشمن ماست، با هر اسم مى‌خواهد باشد. هر کس جمهورى را بخواهد دشمن ماست براى اینکه دشمن اسلام است. هر کس پهلوى جمهورى اسلامى دموکراتیک بگذارد این دشمن ماست، هر کس جمهورى دموکراتیک بگوید، این دشمن ماست براى اینکه این اسلام را نمى‌خواهد.

نهضت با خون کسى که شهادت را فوز مى‌دانست پیش رفت

ما اسلام را مى‌خواهیم، ما این همه فداکارى کردیم جوان‌هاى ما این همه در مبارزات وارد شدند و زحمت کشیدند و رنج کشیدند و خون دادند براى این بود که اسلام را مى‌خواستند. آنى که این نهضت را پیش برد، آنى بود که مى‌گفت من شهادت را فوز مى‌دانم. شهادت را براى دموکراتیک فوز مى‌داند؟! شهادت را براى مسیر چپ یا راست فوز مى‌داند انسان؟! بچه‌هاى ما براى اینکه همان جمهورى که در شوروى هست، همان جمهورى که کمونیست‌ها مى‌خواهند، ما فریاد بزنیم دنبالش؟! ما خون دادیم براى آن جمهورى؟! ما خون دادیم براى جمهورى غرب؟! ما براى اسلام خون دادیم، جوان‌هاى ما براى اسلام خون دادند.

برنامه قلیل المدت مدت ملت ما، شما جوانان ما که از راه دور آمدید زحمت کشیدید و آمدید، شما آمدید یک نفر آدمى که دموکراتى است ببینید؟! یک نفر آدمى که مایل به شوروى است ببینید؟! یک نفر آدمى که آمریکائى است ببیند؟! انگلیسى است ببینید؟! یا آمدید یک نفر آدم مسلمان ببینید؟! یک نفرى که دعوت به اسلام مى‌کند ببینید؟! این همه زحمت کشیدید که یک نفر روسى را ببینید؟! یک نفر انگلیسى را ببینید؟! یک نفر آلمانى را ببینید؟! شما که براى این جهت نیامدید شما آمدید پیش



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 6  صفحه : 257
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست