responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 3  صفحه : 276

سؤال: آمریکائى‌ها چه بلائى به سر شما آورده‌اند که شما به آنها اعتراض مى‌کنید؟

جواب: دولت‌هاى آمریکائى، بزرگترین خیانتى که به ما کردند این است که این دودمان پهلوى را به ما تحمیل کردند و مخازن ما را به دست این دودمان برده‌ند و به جاى آنچیزى که به درد ملت بخورد نداده‌اند ارتش ما را در تحت حمایت خودشان قرار داده‌اند که بر ضد ملت قیام کنند و پایگاه‌هائى درست کرده‌اند در ایران که مخالف با استقلال ما بوده است و ما با بودن حکومت این شاه هیچ وقت نمى‌توانیم زندگى بکنیم و آمریکاست که از او پشتیبانى مى‌کند و الان هم رئیس جمهور آمریکا پشتیبانى خودش را مکرر اعلام مى‌کند یک ملتى که براى احقاق حق خودش، براى آزادى و استقلال قیام کرده است، رئیس جمهور آمریکا تعبیر مى‌کند که اینها مردم پست و رذلى هستند و این منطق آقاى کارتر است و ما از ملت آمریکا مى‌خواهیم که به این آقاى کارتر بگویند که ملتى که مظلوم است، ملتى که تحت فشاراست، ملتى که آزادى و همه آزادى ها از او سلب شده، ملتى که استقلال ندارد، ملتى که کشته میدهد، ملتى که ظالمین بر او غلبه کرده‌اند، اینها مى‌خواهند براى خود احقاق حق بکنند، فریاد مى‌زنند ما آزادى مى‌خواهیم، ما استقلال مى‌خواهیم، آیا یک همچنین چیزى پستى و رذلى است که کارتر تعبیر مى‌کند؟ ما امیدواریم که روساى خودشان را مواخذه کنند، ما میل نداریم که در بین ملت‌هاى مسلمان، ملت آمریکا به نحوى بشود که از نظرها بیفتد و ملت آمریکا را یک ملت ظالم بدانند، در صورتى که اگر ملت آمریکا با ما همراهى کند، از آنها تشکر هم خواهیم کرد.

سؤال: قراردادهاى نظامى به مبلغ 22 میلیارد دلار بین ایران و آمریکاست، اگر چنانچه دولت شما بر سر کار بیاید، شما با این قراردادها چکار خواهید کرد؟

جواب: ما اینها را خلاف مصالح مملکت مى‌دانیم. یکى از جنایاتى که شاه به ما کرده این است که اینطور قراردادهائى که برخلاف مصلحت ملت ما بوده است بسته و ما کلیه قراردادهائى را که برخلاف مصلحت ملتمان باشد برایشان ارزش قائل نیستیم و اگر قراردادى باشد که انصاف داشته باشد و براى ما فائده‌اى داشته باشد، آن قرارداد را تصویب مى‌کنیم.

سؤال: چه قراردادهائى مفید هستند و چه قراردادهائى مفید نیستند؟

جواب: این مساله‌اى نیست که من حالا بتوانم بگویم که چه قراردادهایى مفیدند. هر کس مى‌داند این قراردادها را که بسته‌اند، نفت ما را گرفته و در ازاى آن، اسلحه‌هائى که به هیچ وجه به درد ما نمى‌خورد، داده‌اند. این نوع قراردادها مضرند براى ملت ما. قرارداد مفید این است که



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 3  صفحه : 276
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست