responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 19  صفحه : 200

به راستى مقرون به نداى حق تعالى تحقق حقیقى یابد، انسان در همه میدان‌هاى سیاسى و اجتماعى و فرهنگى و حتى نظامى پیروز مى‌شود و براى چنین انسانى، شکست مفهومى ندارد. خداوند تعالى شمه‌اى از این سیر معنوى و هجرت الهى را نصیب همه ما فرماید.

2 - شما زائران عزیز از کشورى به سوى حق روید که در سایه الطاف خداوند و برکت دعاى ولى الله اعظم روحى لمقدمه الفداء، سختى‌هاو دشوارى‌هاو ستمکشى‌هارا پشت سرگذاشته و بحمدالله تعالى در تمام میدان‌ها پیروز شده‌اید و هنوز اول کار است. شما امروز از جهت فرهنگى بر فرهنگ‌هاى پوسیده شرق و غرب و فرهنگ منحط عصر شاهنشاهى که جوانان عزیز ما را فوج فوج به فساد مى‌کشید و دانشگاه‌هاى ما را در خدمت غرب و احیاناً شرق به پیش مى‌برد، پشت پا زده‌اید. شما امروز فرهنگ‌هایى را که ملت ما را یک ملت وابسته مصرفى و خدمتگزار قدرت‌ها بار آورده بود و فحشا و فساد و اعتیاد را گسترشى روز افزون داده بود و از انسانیت و اخلاق رفت کناره‌گیرى کند، در زیرپاى خود خرد کرده و شرافت انسانى و تقوا و شهامت و شجاعت و صبر و سلحشورى و مروت و تعاون در بر (6) و تقوا و توجه به مصالح ملت و کشور را جایگزین آن نموده‌اید.

و شما امروز سرافراز براى پیشرفت فرهنگ الهى به پیش مى‌روید و از جهت اجتماعى با صفوف فشرده خود، وحدت بین قشرهاى مختلف را تحکیم نموده و همه را به یک سو و یک جهت سوق داده و تفرقه اندازان و گروه گرایان و خدمتگزاران چشم و گوش بسته به شرق و غرب را مطرود کرده و به انزوا کشیده‌اید و اقشار مختلف را، قشر واحد کرده و همه را در خدمت کشور و ملت و دین جاوید حق در آورده‌اید و از جهت سیاسى، ایران امروز را زبانزد همه کشورهاى دوست و دشمن کرده اید. دوستان چشم خود را به نهضت اسلامى - که تجدید حیات اسلام را نموده - دوخته‌اند، براى وحدت اسلامى در زیر پرچم توحید که نداى آن از این گوشه دنیا بلند و به سراسر جهان طنین افکنده است، به کوشش و جهاد برخاسته‌اند و دشمنان، از خوف این بارقه الهى که رود دست جنایت آنان را از بلاد و عباد خداوند کوتاه کند، به دست و پا افتاده‌اند، ولى قدرت اسلام، آرام را از آنان گرفته و از یکپارچگى ملت‌هاى اسلامى و به دنبال آن مستضعفان جهان، لرزه به اندامشان افتاده است و دولت‌هاى کوچک و بزرگ و شرق و غرب در هواى رابطه با ایران و جمهورى اسلامى در تلاشند و همه این امور از عنایات خاص خداوند متعال و برکات اسلام بزرگ است، ولا حول ولا قوه الا بالله العلى العظیم .

و از نظر نظامى با تأییدات خداوند قادر، امروز رژیم عراق مفلوک و شکست خورده و در شرف انهدام است و آن همه ساز و برگ جنگى شرق و غرب و تاییدات جهانخواران، نتوانسته است این مزدور را نجات دهد. و ضربات کوبنده سپاهیان اسلام مجال تفکر را از آنان گرفته و امید است با عنایات الهى به زودى این خار با خوارى از سر راه مسلمانان و خصوصاً ملت شریف عراق برداشته



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 19  صفحه : 200
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست