responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 17  صفحه : 2

وارد بشود، مگر اینکه آن اشخاص مورد اطمینان دولت، مورد اطمینان قوه قضائى و سایر ارگان‌هائى که هستند، آن اشخاص مورد اطمینان را براى اینکه شناسائى بشوند از افراد، آن اشخاصى باشند که بالاخره، شناسائى اشخاصى که مى‌خواهند در این امور وارد بشوند و طرفین قضیه‌اش بسیار خطرناک است، ممکن است کسانى وارد بشوند و افراد غیر صالح را حفظ کنند، افراد صالح را کنار بگذارند و یا از خارج، افرادى که مربوط به این دستجات مختلف است، وارد بکنند، این بدون شناسائى نمى‌شود باشد. همین طور شما بخواهید که اسم نویسى کنید، هر کس مى‌خواهد بیاید در این بازسازى وارد بشود، این یک فاجعه ایجاد مى‌کند. گاهى پس از چیزهائى که مسلماً باید مورد نظر آقایان باشد و باید به آن دقت بشود، یعنى سوابق اشخاص در رژیم سابق و خانواده این چه جور هستند، دوستانى که او داشته است چه جور بودند و بعد از انقلاب چه جور رفتار کردند، چه وضعى داشتند، اینها باید بررسى بشود و محتاج به این است که افراد مطمئنى که صد در صد مورد اطمینان دولت هست، یا مورد اطمینان فرض کنید مجلس است، یا مورد اطمینان قوه قضایى و شوارى دفاع هست، این افراد مورد اطمینان براى شناسایى اینها باشد. چه بسا اگر یک نفر در بین آنها که مى‌خواهند این هیات‌ها را شناسائى کنند، منحرف باشد، شما یک وقت توجه بکنید که در بین این افرادى که تعیین شده است، بسیاریشان افراد فاسد بودند و ضد انقلاب بودند. بنابراین، یک مسأله مهم حیاتى است براى کشور، همانطورى که بازسازى یک مسأله مهم حیاتى بود در اول انقلاب و الان هم باید تعقیب بشود، همین طور کیفیت بازسازى، افرادى که مى‌خواهند وارد بشوند در این امر، باید افراد صالح باشند و مطمئن به این زودى نشوید که ما عده‌اى هستیم که همه‌مان حزب اللهى هستیم، ممکن است که در بین شما عده‌اى باشند که به اسم حزب‌الله وارد بشوند و به اسم حزب‌الله کارهاى شما را فلج کنند، کارشکنى کنند و شما بعد از دو سال دیگر متوجه بشوید مطالب را.

بنابراین، یکى از امور مهم، مسأله شناسایى افرادى است که مى‌خواهند این هیات‌ها را تشکیل بدهند و این را نباید در آن مسامحه به هیچ وجه کرد.

آنوقت راجع به کیفیت عملى که انجام مى‌دهند، این از حیث افراط و تفریط، باید انسان اجتناب کند و از آن و هرکس که در آن رژیم وارد بوده، ما بگوئیم که اینها همه‌شان فساد بودند، در بین این افراد، افرادى بودند که در آنوقت خون جگر مى‌خوردند لکن الزام داشتند به بعضى کارها، البته اگر جنایاتى از آنها صادر شده باشد، آنوفت آن مسأله دیگرى است، اما مجرد اینکه این آدم در آنوقت در وزارتخانه بوده، در اداره بوده یا فرض کنید در آن حزب فاسد رستاخیز بودند، مجرد این را نباید شما میزان قرار بدهید.

در آنوقت شما خوب، بودید و ملتفت هستید، غالب شما توجه به این مسائل دارند که در آنوفت الزامى بود، آن مرد، آن مرد ناصالح، آن مرد فاسد اعلام کرد که هر کس وارد نمى‌شود در این حزب، برود از ایران. خوب، در یک همچو محیطى ممکن است بسیارى افرادى که با آن رژیم هم مخالف بودند، مى‌دیدند چاره ندارند الا اینکه وارد بشوند و ممکن است که در آنوقت یک افرادى در ادارات، در



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 17  صفحه : 2
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست