responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 11  صفحه : 280

تاریخ: 4/12/58

پیام امام خمینى در مورد گروگان‌ها و تصرف لانه جاسوسى آمریکا

بسم الله الرحمن الرحیم‌

جنایات شاه مخلوع چیزى نیست که از یاد ملت رفته باشد و یا بشود از یاد برد. بر همه روشن است که محمدرضا پهلوى ما را از هر جهت وابسته به امریکا کرده بود، چه از نظر اقتصادى و سیاسى و چه از نظر فرهنگى و نظامى و چه از نظر معنوى و خصلت‌هاى انسانى و اگر مهلت مى‌یافت، به اسلام ضربه جبران ناپذیر مى‌زد. همه مى‌دانند که دست او و پدرش به خون بزرگ و کوچک این مرز و بوم آغشته است.

کشتار دستجمعى و زندان و شکنجه و تبعید از امور رایج رژیم این پلید بود. شاه به حمایت و پشتیبانى دولت امریکا دست به این جنایات وحشیانه زد و ملت ما را از هستى ساقط کرد.

ملت ایران در مقابل این خاندان کثیف و امریکا و عمال آنان دست از مبارزات برحق خویش بر نمى‌دارد و نخواهد برداشت.

دولت ایران و جناب آقاى رئیس جمهور تمام کوشش و سعى‌شان را در استرداد شاه خائن و اخذ اموال ملت ایران از او بنمایند که ملت دلیر دست از این خواست بر حقشان بر نمى‌دارند و قدمى به عقب نمى‌گذارند.

یکى از آثار این خواست، تصرف لانه جاسوسى بود که مورد تایید ملت قرار گرفت و چیزى جز عکس‌العمل جنایات دولت امریکا نمى‌تواند باشد. اکنون که کمیسیون بررسى و تحقیق در مداخلات گذشته امریکا در امور داخلى ایران از طریق رژیم شاه سفاک، توسط جناب آقاى رئیس جمهورى و شوراى انقلاب اسلامى ایران تحقق مى‌پذیرد، جنایات آنان به اثبات خواهد رسید.

لازم است در آن روز، معلولین عزیز و قهرمانان انقلاب ما در این مجمع حضور یابند و خانواده شهدا، طومارهاى جنایات شاه و امریکا را به محکمه بفرستند.

همانطور که بارها گفته‌ام ما خواستار استرداد شاه و اموال ملت از او مى‌باشیم. دانشجویان مسلمان و مبارزى که لانه جاسوسى را اشغال کرده‌اند با عمل انقلابى خودشان ضربه‌اى بزرگ بر پیکر آمریکاى جهانخوار وارد نمودند و ملت را سرافراز کردند ولى از آنجا که در آینده نزدیک نمایندگان مردم در مجلس شوراى اسلامى اجتماع مى‌نمایند، با نمایندگان مردم است تا نسبت به آزادى گروگان‌ها و امتیازاتى که در قبال آن باید بگیرند و تصمیم گیرند زیرا این مردمند که باید در جریانات



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 11  صفحه : 280
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست