responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 10  صفحه : 221

تاریخ: 30/8/58

پیام امام خمینى به مناسبت روز عرفه

بسم الله الرحمن الرحیم‌

ولکم فى رسول الله اسوه حسنه

صلوات و سلام خداوند بر رسول خدا پیامبر عظیم‌الشان که یک تنه قیام فرمود در مقابل بت‌پرستان و مستکبرین و پرچم توحید را به نفع مستضعفین به اهتزاز درآورد و از قلت عده و عدد نهراسید و با عده قلیل بدون ساز و برگ جنگى کافى و با نیروى ایمان و قدرت تصمیم بر سرکشان و ستمکاران تاخت و نداى توحید را در کمتر از نیم قرن بر بزرگترین معموره جهان به گوش جهانیان رسانید.

همه شما اى زائران بزرگوار بیت الله الحرام که از چهار سوى عالم به طرف خانه خدا، مرکز توحید و محل وحى و مقام ابراهیم و محمد، دو ابرمرد بت شکن و پرخاشگر بر مستکبرین، شتافتید و خود به مواقف کریمه‌اى که در عصر وحى زمین‌هائى خشک و کوهسارهائى بى‌آب و سبزه بود لکن محل هبوط ملائکه الله و هجوم جنودالله و توقف انبیاء الله و عباد الله الصالحین بود رساندید، حال بشناسید این مشاعر بزرگ را و مجهز شوید از مرکز بت‌شکنى براى شکستن بت‌هاى بزرگ که به صورت قدرت‌هاى شیطانى و چپاولگران آدمخوار درآمده‌اند و از این قدرت‌هاى تهى از ایمان نهراسید و با اتکال به خداى بزرگ در این مواقف عظیمه پیمان اتحاد و اتفاق در مقابل جنود شرک و شیطنت ببندید و از تفرق و تنازع بپرهیزید و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم رنگ و بوى ایمان و اسلام که اساس پیروزى و قدرت است با تنازع و دسته‌بندى‌هاى موافق با هواهاى نفسانیه و مخالف با دستور حق تعالى زدوده مى‌شود و اجتماع در حق و توحید کلمه و کلمه توحید که سرچشمه عظمت امت اسلامى است، به پیروزى مى‌رسد.

اى مسلمانان جهان! شما را چه شد که در صدر اسلام با عده بسیار کم قدرت‌هاى عظیم را شکستید و امت بزرگ اسلامى انسانى ایجاد نمودید، اکنون با قریب یک میلیارد جمعیت و دارا بودن مخازن بزرگ که بالاترین حربه است در مقابل دشمن. اینچنین ضعیف و زبون شدید؟ آیا مى‌دانید که تمام بدبختى‌هاى شما در تفرقه و اختلاف بین سران کشورهاى شما بالنتیجه بین خود شماست؟ از جاى برخیزید و قرآن کریم را به دست گرفته و به فرمان خداى تعالى گردن نهید و تا مجد و عظمت اسلام عزیز را اعاده کنید بیائید به یک موعظه خداوند گوش فرا دهید، آنجا که مى‌فرماید: قل انما



نام کتاب : صحیفه نور نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 10  صفحه : 221
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست