1- نيّت؛ يعنى قصد كند براى خدا اين اعمال را به عنوان «حجّ تمتّع» بجا آورد؛
بنابراين اگر نوع ديگرى از حج را قصد كند، يا مردّد ميان «حجّ تمتّع» و نوع ديگرى
باشد، يا قصد او خالص براى خدا نباشد، حجّش صحيح نيست.
2- «عمره» و «حج» بايد هر دو در ماههاى حج (ماه شوّال، ذى القعده و ذى الحجّه)
واقع شود؛ بنابراين اگر تمام عمره، يا قسمتى از آن، را قبل از ماه شوّال انجام دهد
كافى نيست.
3- احرام «حجّ تمتّع» همانطور كه گفته شد، بايد از خود مكّه باشد، و تفاوتى
ميان محلّهها و مناطق مختلف مكّه قديم و جديد نيست، خواه از منزل باشد، يا از
مسجد الحرام، حتّى در كوچه يا خيابان مكّه مىتواند قصد احرام كند، ولى بهتر از
همه جا براى احرام حج «مسجد الحرام» است.
4- «عمره تمتّع» و «حجّ تمتّع» هر دو را بايد در يك سال انجام دهد؛ بنابراين
اگر يكى را امسال و ديگرى را سال ديگر در ماههاى حج انجام دهد صحيح نيست.