responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : علم غيب (آگاهى سوم) نویسنده : سبحانى، شیخ جعفر    جلد : 1  صفحه : 208

سؤال دهم

آيا مقصود از كلمه «الغيب» در آيه (وَما كانَ اللّهُ ليُطْلِعكُمْ عَلى الغَيبِ وَلكِنّ اللّه يَجْتَبى مِنْ رُسُلِهِ مَنْ يَشاء...)وحى اصطلاحى نيست كه بر پيامبران فرود مى آيد؟ و آگاهى پيامبران از غيب به وسيله وحى، مورد انكار قرار نگرفته است. آنچه مورد انكار برخى قرار گرفته اين است كه پيامبران و امامان از غير راه وحى از غيب آگاه شوند.

پاسخ

اوّلاً: از پاسخ سؤال قبل، پاسخ اين سؤال هم به خوبى روشن مى شود.

ثانياً: اگر آغاز اين آيه را در نظر بگيريم معلوم مى شود كه «غيب» در اين آيه نمى تواند به معناى وحى باشد اينك متن تمام آيه را با ترجمه مى آوريم.

آيه از دو قسمت تشكيل يافته است:

1. (وَماكانَ لِيَذر المُؤْمنينَ عَلى ما أَنْتُمْ عَليه حتّى يَميزَ الخَبيثُ مِنَ الطَيِّبِ).

نام کتاب : علم غيب (آگاهى سوم) نویسنده : سبحانى، شیخ جعفر    جلد : 1  صفحه : 208
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست