responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مبانى انديشه اسلامى(2) نویسنده : جمعی از نویسندگان    جلد : 1  صفحه : 6
پيش‌گفتار انقلاب اسلامى ايران، بزرگ‌ترين و عميق‌ترين انقلاب ارزشى و فكرى عصر حاضر است.
بنيانگذار اين نهضت مقدس، حضرت امام خمينى رحمة الله عليه، با پيروى از مكتب حضرت سيد الشهداء عليه السلام، دست ستم و سلطه قدرت‌هاى استكبارى را از كشور امام زمان (عج) كوتاه كرد و به احياى سيره رسول الله صلى الله عليه و آله، و اصلاح امور امّت و تحكيم پايه‌هاى حكومت اسلامى پرداخت و نهادهاى پرثمرى را يكى پس از ديگرى در جامعه اسلامى ايران بنيان نهاد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامى از خجسته نهادهايى است كه همزمان با شكل‌گيرى نظام مقدس اسلامى، به دستور آن پير عارف و دورانديش تأسيس گرديد و رسالت عظيم پاسدارى از انقلاب اسلامى و دستاوردهاى آن و دفاع از حريم ولايت مطلقه فقيه را بر عهده گرفت.
تحقق اين مأموريت خطير، در گرو برخوردارى اين نهاد مقدس از «بينش اسلامى» و «آگاهى سياسى» مى‌باشد كه امر «آموزش» يكى از راه‌هاى تأمين كننده آن است. از اين رو، ارتقا و تقويت بينش اعتقادى و بصيرت سياسى پاسداران نيازى اجتناب‌ناپذير است.
ولىّ امر مسلمانان جهان، حضرت آية اللَّه العظمى خامنه‌اى «مدظلّه العالى» خطاب به نماينده خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامى چنين مى‌فرمايد:
سپاه پاسداران انقلاب اسلامى يك نيروى انقلابى است كه بر پايه دين و تقوا و درك و عمل انقلابى به وجود آمده و وظيفه اساسى نماينده اين‌جانب در آن عبارت از: نظارت مستمر بر حفظ و استحكام اين پايه اساسى و برخورد با تخلّفات و پيشگيرى از آن‌هاست. «1»

نام کتاب : مبانى انديشه اسلامى(2) نویسنده : جمعی از نویسندگان    جلد : 1  صفحه : 6
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست