responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تاريخ زندگانى امام كاظم(ع) نویسنده : رفیعی، علی    جلد : 1  صفحه : 1
مقدمه‌ انستم الصراط الاقوم و السبيل الاعظم و شهداء دارالفناء و شفعاء دارالبقاء «1» رسول خدا (ص) و جانشينان معصوم او، آموزگاران و راهبران قافله بشريت به سوى كمال و ارزشهاى متعالى انسانى هستند. آنان بندگان پاك وبرگزيده‌اى هستند كه از هرگونه پليدى و ناپاكى و لغزش و اشتباه بدورند.
از ويژگيهاى اين رهبران نور و مشعلداران هدايت اين است كه آنان در مقام رهبرى جامعه و در تمامى برخوردها و موضعگيريها تنها خدا، مكتب ومصلحت امت را در نظر داشتند و جز اين سه اصل به چيزى نمى‌انديشيدند و حاضر بودند در راه تحقق اين اهداف همه خطرات را به جان بخرند. در صورتى كه رهبران «نار» چنين نيستند. آنان تنها به منافع مادى و مصالح شخصى و حزبى خود مى‌انديشند و با هرچه كه با منافع دنيايى آنان در تضاد باشد به ستيز بر مى‌خيزند.
پيشوايان دين در پرتو برخوردارى از مقام «عصمت» و آگاهيهاى فوق‌العاده در همه زمينه‌هاى دينى، سياسى، اجتماعى، اقتصادى و فرهنگى و سرچشمه گرفتن علوم آنان از منبع وحى و همچنين احاطه كاملى كه به صلاح و فساد امور دارند، تمامى رفتارها و موضعگيريهايشان در مسير خواست و رضايت الهى و صلاح امت اسلامى است.
آنان تجسم عينى و حيات اسلامى و روح هميشه جاويد رسالت محمدى (ص) مى‌باشند كه مسئوليت پاسدارى از دين حنيف اسلام و تبيين و گسترش مفاهيم عالى آن را بر عهده دارند و در تمامى شرايط و احوال، با پايبندى كامل به اجراى دستورات الهى و قسط اسلامى، در برابر اوضاع سياسى، اجتماعى و اعتقادى جامعه خويش موضع گرفته‌

نام کتاب : تاريخ زندگانى امام كاظم(ع) نویسنده : رفیعی، علی    جلد : 1  صفحه : 1
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست