responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ولايت در قرآن نویسنده : جمعی از نویسندگان    جلد : 1  صفحه : 245
مى‌ش ولايت در قرآن 247 آسيب‌پذيرى‌ها و آفات نظام ولايى‌ وند، همچنين جامعه‌اى كه روح حاكم بر آن لذايذ مادى و غرائز شهوانى و كامجويى دنيوى مى‌باشد، از اين راه ضربه‌پذيرتر است، و همينطور است ساير جوامع.
ليكن از آنجا كه در جامعه ولايى اسلامى، روح و عصاره و اساس آن را فرهنگ غنى اسلامى و معتقدات دينى تشكيل مى‌دهد، دشمن نيز هدف مهم و كوشش نهايى و اساسى‌اش را روى اين نكته متمركز كرده است، و به تعبير رهبر معظم انقلاب اسلامى، به شبيخون فرهنگى همه‌جانبه دست زده، تا جامعه اسلامى ما بويژه نسل جوان آن را از لحاظ فرهنگى و عقيدتى- دينى تهى كند، و به اصطلاح هويت دينى و فرهنگى آنها را كمرنگ و يا بى‌رنگ كند، و در نهايت به تسليم در برابر فرهنگ مبتذل و منحط غربى و غير اسلامى وادارد.
اينجاست كه امت اسلامى ايران، و بويژه مسؤولين نظام ولايى ما بايد بيشترين توجه و عنايت را به مسأله فرهنگى مبذول دارند، و از ترفندهاى دشمنان غافل نمانند، تا انقلاب فرهنگى- اسلامى ما از درون مسخ و بى‌مايه نشود. از اين رو، هميشه يكى از بزرگترين خطرات و آفات براى نظام ولايى ما خطر شبيخون فرهنگى و غفلت و بى‌توجهى ما به اين خطر بنيان‌كن است.
3- آفت فوق‌العاده خطرناك نفاق‌ بررسيهاى تاريخى نشان مى‌دهد، خطر نفاق و منافقان براى اسلام در عمل بيشتر و مؤثرتر از خطر كفر و شرك بوده است، زيرا دشمنى كه با صراحت دشمنى‌اش را اعلام مى‌كند و رو در رو به مبارزه مى‌پردازد، مبارزه و دفع تهاجم او آسانتر است از دشمنى كه همچون مار در آستين عمل مى‌كند، و در لفافه دوستى از پشت سر خنجر مى‌زند، و در كمينگاههاى مختلف مى‌نشيند و در فرصتهاى مناسب خاكريزهاى جبهه خودى را براى دشمن مهيا ساخته، و به او تحويل مى‌دهد.
همين منافقين بودند كه قرنها به نام اسلام و پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله، ولى تحت عناوين خلفاى اموى و عباسى بر گُرده مسلمانان سوار شده، و هر چه توانستند بر اسلام و مسلمانان ضربات و لطمات جبران ناپذيرى وارد ساختند، و امروز صدها ميليون مسلمان‌

نام کتاب : ولايت در قرآن نویسنده : جمعی از نویسندگان    جلد : 1  صفحه : 245
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست