responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : نظام دفاعى اسلام نویسنده : آخوندی، مصطفی    جلد : 1  صفحه : 11
مقدمه‌ بى‌ترديد، زندگى كمال‌يابى و سعادت‌جويى است و دو عنصر اساسى در اين علت غايى حيات آدمى دخيل مى‌باشد: «تلاش و كوشش آدمى» و «پيشگيرى از خطرها و مبارزه با موانع راه». بر اين اساس همواره آدمى در مسير راهيابى به كمالات و پيمودن صراط مستقيم كه وحى ترسيم كرده، با مشكلات و دشمنان و خناسان وسوسه‌انگيز و شياطين و ملحدانى روبه‌رو است كه تمام هدف و تلاششان خاموش ساختن نور الهى و به بيراهه بردن و اضلال انسان‌ها است. از اين رو جهاد و دفاع در اسلام تشريع شد تا مسلمانان با اقدام به آن از دين خدا و ارزش‌هاى الهى در مقابل دشمنان پاسدارى و خود را در مسير توحيد حفظ كنند و به همين جهت جهاد و دفاع در منظر وحى به عنوان «چكاد قلّه اسلام»، «راز بالندگى و پاكى و عزّت»، «زره نفوذناپذير»، «دژ استوار»، «سپر اطمينان‌بخش»، «درى از درهاى بهشت» و از «اركان مهمّ ايمان» به شمار رفته و جهادگريزى، راز انحطاط جامعه و ذلّت مسلمانان شمرده شده است. در مورد ضرورت و اهميّت جهاد مسلّحانه به عنوان بخشى از نظام دفاعى اسلام همين يك نكته بس كه خداوند در سوره حديد آيه 25 تمامى رسولان خويش را به سلاح جهاد مسلّح كرده است.
و همچنين با فراخوانى پيامبر عظيم‌الشّأن به جهاد با كفّار و منافقان بر اهميّت موضوع تأكيد كرده است.
در سوره توبه آيه 73 مى‌فرمايد:
«يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ» اى پيامبر، با كافران و منافقان جهاد كن و بر آنان سخت بگير، و جايگاه‌شان دوزخ است، و چه بدسرانجامى است.
با توجه به اهميّت ياد شده و ضرورت آشنايى با نظام دفاعى اسلام، اين كتاب حاضر با نگرش و سيرى كلّى در نظام دفاعى (نظامى) اسلام تدوين يافته است.


نام کتاب : نظام دفاعى اسلام نویسنده : آخوندی، مصطفی    جلد : 1  صفحه : 11
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست