نام کتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) نویسنده : شیرازی، محمد جلد : 1 صفحه : 63
در كميتۀ عمليات روانى استراتژيك شروع مىشد و پس از تبادل نظر و تصويب،كميتۀ عمليات روانى طراحى آن را به كميتۀ كارشناسى واگذار مىكرد.كميتۀ كارشناسى نيز پس از بررسى آن،طراحى آن را به پيشنهاد دهنده يا ديگر اعضا يا كميتۀ مشتركى متشكل از برخى اعضا واگذار مىنمود.
پس از تهيۀ طرح نهايى و پذيرش آن به وسيلۀ كميتههاى كارشناسى و استراتژيك،معمولاً به وسيلۀ كميتۀ عمليات روانى استراتژيك هستۀ اجرايى طرح مشخص مىگرديد تا به صورت منظم گزارشهاى لازم را به اطلاع اعضا برساند.در اين جا بيان طرحهاى مصوّب به دليل مسائل امنيتى ميسّر نيست.
3.وظايف و حوزههاى عمل ستاد تبليغات جنگ
با توجه به آنچه گفته شد،وظايف اصلى و اساسى ستاد تبليغات جنگ در موارد ذيل خلاصه مىگردد:
يك- هماهنگ و همسو نمودن تبليغات جنگ و عمليات روانى كه از طرف همۀ سازمانها و ارگانهاى نظامى و غير نظامى عليه دشمن انجام مىگرفت.در اين جهت،همان طور كه گفته شد،تشكيل كميتهها و كميسيونهاى متشكل از همۀ دست اندكاران تبليغات و عمليات روانى و ايجاد جلسات متعدد و متوالى براى هماهنگ كردن،جهت دادن و استفاده از نقطه نظرها و طرحهاى آنها در محل ستاد تبليغات جنگ و يا ارگانهاى مربوط صورت مىگرفت.همچنين نتايج به دست آمده به تأييد و تصويب مقامات عالىرتبۀ كشور مىرسيد.
دو- رفع مشكل درونسازمانى و ارتباط با سازمانهاى ديگر و نيز سازماندهى اصولى طرحهاى عمليات روانى و ارگانهاى اجرا كننده.در اين مورد از جديدترين اصول و روشهاى مديريت و مديريت استراتژيك جهت
نام کتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) نویسنده : شیرازی، محمد جلد : 1 صفحه : 63