responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) نویسنده : شیرازی، محمد    جلد : 1  صفحه : 37

مختلف جنگ،متكى بر سخنان و موضع‌گيرى‌هاى قاطع حضرت امام(ره) بوده است.در شرايطى كه دستگاه تبليغاتى ما در جنگ،به شكلى ساده و به دور از پيچيدگى‌هاى علمى به تبليغات مى‌پرداخت،موضع‌گيرى‌هاى حضرت امام(ره) همچون بارانى پربركت،زمين تشنۀ تبليغات را سيراب مى‌ساخت.

اين موضعگيرى‌هاى حساس و قاطع از چند بعد مؤثر بودند:

يك-تبيين حدود و ثغور تبليغات جنگ: حضرت امام معتقد بود كه در تبليغات مى‌بايست از شيوه‌هاى ناپسند و غير انسانى پرهيز و تمامى اخبار و مسائل مربوط به جنگ صادقانه با مردم مطرح گردد:

در جمهورى اسلامى بايد صادقانه تمامى اخبار و خصوصاً مسائل مربوط به جنگ و نحوۀ برخورد دولت‌هاى بزرگ با ملت ايران براى مردم بازگو شود. [1]

دو-آشكار كردن چهرۀ واقعى دشمن: بررسى شيوه‌هاى جنگ روانى عراق عليه ايران در طول هشت سال دفاع مقدس،فرصت ديگرى را مى‌طلبد،امّا آنچه در اين جا مهمّ است،موضع‌گيرى‌ها و افشاگرى‌هاى حضرت امام(ره) در مقابل جنگ روانى دشمن بوده است.زمانى كه سردمداران عراق اعلام مى‌كردند كه ما مسلمان هستيم و چرا شماها ما را كافر مى‌دانيد و يا زمانى كه شعار پوچ و توخالى نبرد قادسيۀ صدام عليه ايرانى‌هاى زرتشتى و نژادپرست را در بوق‌هاى تبليغاتى خود سر مى‌دادند،امام خمينى(ره)با آرامش و اطمينان،ضمن بى‌اثر كردن تبليغات دشمن و آشكار ساختن چهرۀ واقعى‌اش، اذهان افكار عمومى مردم ايران و ساير ملل جهان را روشن مى‌كرد و به فعاليّت‌هاى دستگاه‌هاى تبليغاتى جنگ سمت و سو مى‌داد.براى نمونه، مى‌فرمود:


[1] .صحيفۀ نور،ج 17،ص 39.
نام کتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) نویسنده : شیرازی، محمد    جلد : 1  صفحه : 37
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست