نام کتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) نویسنده : شیرازی، محمد جلد : 1 صفحه : 119
فصل ششم:ابزار تبليغات
آنچه در فصلهاى گذشتۀ اين نوشتار در بارۀ تبليغات دشمن بعثى و حاميان استكبارىاش و همچنين تبليغات جنگى خودى بيان شد،خودبهخود اين سؤال مهمّ را به ذهن مىآورد كه«ابزارهاى مؤثر تبليغات خودى در دفاع مقدس كدامند؟»ما در اين فصل بهاختصار به معرفى ابزارهاى مورد استفاده به وسيلۀ ارگانهاى تبليغات روانى جمهورى اسلامى ايران در طول جنگ تحميلى مىپردازيم و نيز تحليلى از ميزان كارايى و موفقيت يا عدم موفقيت آنها خواهيم داشت.
جهان امروز در پرتو دانش و فن شاهد تحولات بىشمارى است كه در اين ميان،گسترش امكانات ارتباط جمعى در رأس آنها قرار دارد.در چنين فضايى،روزنامه،راديو،تلويزيون،سينما،تئاتر با انتقال اطلاعات و معلومات و مبادلۀ افكار و عقايد عمومى،نقش زيادى را در پيشرفت زندگى اجتماعى،سياسى و فرهنگى برعهده دارند.انسان امروز در دورانى به سر مىبرد كه در اطرافش انفجارى از وسائل ارتباطى رخ مىدهد و او را به دورۀ تازهاى از تاريخ زندگى و روابط انسانها سوق مىدهد؛دورهاى كه عصر
نام کتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) نویسنده : شیرازی، محمد جلد : 1 صفحه : 119