responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : راهکارهای حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس نویسنده : خطیبی کوشکک، محمد    جلد : 1  صفحه : 45

مؤمن به ارزش‌ها مى‌كند.فردى كه در خانواده فرهنگ‌پذير شد و به ارزش‌ها شناخت و آگاهى پيدا كرد هم خود در برابر ارزش‌ها احساس مسئوليت مى‌كند و هم ديگران و جامعه را به سوى ارزش‌ها ترغيب و تشويق مى‌نمايد.

اگر عالمان بزرگ و نامدارى توانستند با وجود پربركت خود جامعه بشرى را از ارزش‌هاى ناب و معارف دينى سيراب كنند،شخصيتشان در آغوش گرم والدين و به ويژه مادر شكل گرفته است.هنگامى كه به مادر سيد رضى(ره)-گردآورندۀ نهج‌البلاغه-و سيد مرتضى - عالم برجسته شيعه-گفتند:چه كردى كه چنين فرزندانى تربيت كرده‌اى؟ گفت:در دوران طفوليت آنان،شب هرگاه كه براى نماز شب بيدار مى‌شدم آنها را بيدار مى‌كردم تا با آن وقت، آشنا باشند.آن گاه كه به مادر شيخ اعظم مرتضى انصارى-افتخار جهان تشيع-گفته شد:

فرزندت به درجات بلندى از دانش و تقوا رسيده است،پاسخ داد:من ترقّى بيشترى را از او انتظار داشتم،زيرا هنگام شير دادن هرگز او را بدون وضو شير ندادم،حتى در شب‌هاى سرد زمستان هم وضو مى‌گرفتم سپس به وى شير مى‌نوشاندم. [1]

اگر پدر و مادر بتوانند در كانون خانواده،فرهنگ ناب دينى و ارزش‌هاى الهى را با عمل خود،در جان و روح فرزندان خود رسوخ دهند،و آنان را فرهنگ‌پذير كنند،در حقيقت آنان را در برابر ارزش‌هاى مادى و دست ساخت بشرى مصون كرده،تا حدود بسيارى آنان را از خطرات انحراف نجات داده‌اند.اگر امروزه برخى افراد جوان و نوجوان از ارزش‌هاى معنوى و والاى انسانى گريز دارند عامل اصلى آن به فرمودۀ رسول گرامى اسلام والدين‌اند.

اگر والدين به رسالت خود عمل نمايند فرزندان انسان‌هاى وارسته‌اى چون شهيد چمران مى‌شوند كه حتى در قلب تمدن غرب،در امريكا تلاش مى‌كند تا مكروهى از او سر نزند.و يا شهيد سرافراز،خلبان برجستۀ دوران دفاع مقدس،امير ارتش اسلام شهيد بابايى در خاطرات خود مى‌گويد:در دورۀ آموزش خلبانى در امريكا،در تمام مواد درسى،حتى ورزش شاگرد ممتاز بودم.در پايان دوره برخلاف انتظارِ همه،گواهى پايان دوره و مجوز پرواز به من ندادند! براى بررسى موضوع و يافتن علت به دفتر رياست و فرماندۀ آموزش رفتم.در آن ساعت رئيس دانشكده در دفتر كار خود نبود.گفتند دقايقى صبر كن تا بيايد.من


[1] . ازدواج و روابط زن و مرد، سيد محمد نجفى يزدى،قم،دفتر انتشارات اسلامى،ص 144.
نام کتاب : راهکارهای حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس نویسنده : خطیبی کوشکک، محمد    جلد : 1  صفحه : 45
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست