responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : جهاد و دفاع در اسلام نویسنده : جمعی از نویسندگان    جلد : 1  صفحه : 16
مقدمه‌ جهاد، يكى از احكام اصلى اسلام است، اما از آنجايى كه اين وظيفه بسيار مهم و عزت‌آفرين با رنج و مشقت همراه است عمل به اين تكليف و حتى يادگرفتن مسائل مربوط به آن و شكافتن و تعميق احكامش مورد بى مهرى قرار گرفته است. در قرآن كريم آيات فراوانى در مورد فضيلت، اجر، آثار و احكام جهاد وجود دارد، ليكن مسلمانان متأسفانه اين آيات را فقط مى‌خوانند؛ و تفكر در مضامين آن و تلاش براى اجرا و به صحنه عمل در آوردن آن در جامعه اسلامى طى قرن‌هاى گذشته به بوته فراموشى سپرده شده است.
انقلاب اسلامى كه مجدِد حيات اسلام و عظمت مسلمين است بارقه‌اى در دل‌هابه وجود آورد كه اين حكم از ياد رفته بار ديگر در هر دو عرصه نظرى و عملى جايگاه اصلى خود را باز يابد و مورد توجه شايسته قرار گيرد، از اين رو بعد از پيروزى انقلاب اسلامى، در عرصه تحقيق ونوشتار، آثار ارزنده‌اى در زمينه جهاد به جامعه عرضه گرديد.
مركز تحقيقات اسلامى نيز به حكم وظيفه براى آشنايى مجاهدان فى سبيل اللّه با مسائل جهاد و دفاع تلاش هايى را آغاز كرد كه نوشته حاضر يكى از ثمرات اين تلاشها است.
استناد، در اين نوشتار به آيات شريفه قرآن، نهج البلاغه، احاديث پيشوايان معصوم و نيز سيره رسول خدا، اميرالمؤمنين و امام حسين صلوات اللّه عليهم بود، چنان كه آراء و نظريات فقهاى بزرگ از قديم و جديد مورد مراجعه و توجه قرار گرفته است.
اميد است اين گام كوچك درطريق جهاد فى سبيل الله، بر آگاهى و بصيرت رزمندگان و استوارى آنان در ميادين رزم بيفزايد.
مركز تحقيقات اسلامى سپاه‌ معاونت تدوين متون آموزشى وكمك آموزشى‌

نام کتاب : جهاد و دفاع در اسلام نویسنده : جمعی از نویسندگان    جلد : 1  صفحه : 16
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست