responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : با كاروان حسينى(ج1) نویسنده : اشاوی، علی    جلد : 1  صفحه : 13

انقلاب را در برابر دشمنان داخل و خارج به عهده دارد و پيام‌هاى كربلا و عاشورا را لبيك مى‌گويد مى‌بايست خواست رهبرى انقلاب اسلامى را مبنى بر استمرار انقلاب فرهنگى، پيش‌تر و شتابان‌تر از ديگران به اجرا درآورد. زيرا به اهميت نقش سخن، انديشه و شناخت، در تثبيت و توضيح اصول و خاستگاه‌ها و نشر انقلاب اسلامى، در دعوت به حق و عدالت و دفاع از آن، در كنار آماده‌سازى ساز و برگ نظامى، كه موجب ترس دشمنان خدا و دشمنان مؤمنان مى‌گردد، به خوبى آگاه است. از اين رو نهادهاى فرهنگى و علمى وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، در نشر فرهنگ و تربيت اسلامى در جامعه، به ويژه ميان نيروهاى سپاه، نقشى به سزا داشته و دارد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، با ايمان و اعتقاد كامل به راه حسينى، كه مهم‌ترين عامل پيروزى انقلاب بود و رهبرى انقلاب و ملت مسلمان ايران در جهاد و درهم كوبيدن فساد و ستم و كفر بدان تكيه كردند؛ و نيز با احساس ضرورت گسترش فرهنگ عاشورا در ميان نيروهاى سپاه و عموم امّت اسلامى و نيز اداى دينى كه امام حسين بر گردن فرزندان اين انقلاب دارد، اقدام به تأسيس «مديريت ويژه تحقيقات عاشورا» در مركز تحقيقات اسلامى سپاه نمود. مأموريت اين مديريت توجّه به گسترش ميراث حسينى، ترويج فرهنگ عاشورا، ارائه تحقيقات جديد در ارتباط با تاريخ انقلاب حسينى در ابعاد و زمينه‌هاى گوناگون؛ و احياى آثار علمى، تاريخى و ادبى مربوط به تاريخ زندگانى امام حسين عليه السلام مى‌باشد.
از كارهاى آغاز شده در اين مديريت «كتاب‌شناسى توصيفى تاريخ زندگانى امام حسين عليه السلام و قيام عاشورا» مى‌باشد كه در سه بخش است و به معرفى و توصيف 120 كتاب مهم مربوط به زندگانى امام حسين و قيام عاشورا را در بر دارد. اين كتاب بر طبق تاريخ تأليف كتاب‌ها تنظيم شده است و معرفى هر كتاب دو تا چهار صفحه از آن را به خود اختصاص داده است.
همچنين اين مديريت براى معرفى قيام عاشورا، اقدام به تأليف كتاب‌هايى با شيوه‌هاى گوناگونى كرده است كه از آن جمله «پيام‌هاى عاشورا»؛ «زمينه‌هاى انقلاب حسينى» و «دستاوردهاى قيام عاشورا» را مى‌توان نام برد كه «پيام‌هاى عاشورا» چاپ شده است.


نام کتاب : با كاروان حسينى(ج1) نویسنده : اشاوی، علی    جلد : 1  صفحه : 13
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست