تكميل تحصيلات خويش، سفرى به مشهد مقدّس نمود و از آن پس به شهر مقدّس قم كوچيد و تا پايان عمر در آنجا بماند و از استادان بنام آن روز، بهرهها برد.
برخى از استادان وى در زنجان عبارتند از حضرات آيات: شيخ زين العابدين زنجانى، ميرزا عبد الرّحيم فقاهتى، ميرزا ابراهيم فلكى حكمى زنجانى، آقا شيخ عبد الحريم خوئينى زنجانى، ميرزا احمد زنجانى، حاج سيّد حسن زنجانى.
وى در مشهد مقدّس در درس مرحوم آية اللّه آقا محمّد آقازاده، فرزند صاحب كفاية الأصول، حاضر شد و تقريرات اين درس را نگاشت.
در شهر مقدّس قم در درس آية اللّه مؤسّس حائرى شركت نمود و تقريرات اين درس را در مجموعهاى به نام «أفواه الرجال» نگاشت. [1] وى همچنين در درس آية اللّه ميرزا محمّد صادق خاتونآبادى و آية اللّه حاج شيخ محمّد رضا نجفى اصفهانى شركت نمود.
3- آية اللّه زنجانى در كلام ديگران
علّامه آقا بزرگ طهرانى دربارۀ وى مىفرمايد: «عالم مصنّف ورع تقي» [2]. و مرحوم آية اللّه العظمى شيخ محمّد على اراكى در مورد مقام علمى و حافظۀ فوق العاده وى مىفرمودند: «آقاى زنجانى يكشبه تمام قسمت صلاة از يك كتاب فقهى را از حفظ حاشيه زد. شش جلد جواهر [3] مانند انگشتر در دستهاى ايشان است كه آن را به هر طرف كه بخواهد مىگرداند». [4]
[1]- نگر: الذريعة، ج 11، ص 100، شمارۀ 613؛ آشنائى با چند نسخۀ خطّى، 160.
[3]- جواهر الكلام مفصلترين شرح بر شرايع الاسلام است. طبع حجرى آن در 6 مجلد بوده و اوّلين طبع حروفى آن در 43 جلد مىباشد كه اخيرا با تحقيقى شايسته، توسط مؤسّسۀ نشر اسلامى وابسته به جامعۀ مدرّسين حوزۀ علميّۀ قم، شانزده جلد از آن به زيور طبع آراسته گرديده است.