نام کتاب : سفير حق و صفير وحي نویسنده : منتظري، حسينعلي جلد : 1 صفحه : 151
حكم او درباره جزئيات معاد و نماز، روزه، حج و... مطابق با واقع
مطلوب و مقبول خدا بود و چه لزومي براي تبعيت از او وجود
داشت ؟
تعارض علم و دين و شرايط تحقق آن
سخن آقاي دكتر:
جناب ايشان در ادامه مطلب قبل، نوشته اند:
"اين گونه نگريستن به اسلام و احكام و قرآن، فهم "پديده قرآن" را
سهولت ميبخشد و زحمت تكلفات و تأويلات نالازم و ناسالم را
سبك ميكند و قرآن را همچون متني بشري - تاريخي در برابر ما
ميگشايد و پست و بلند جغرافياي آسماني آن را به تبع پست و بلند
جغرافياي زميني تبيين ميكند.
ديگر شگفت زده نمي شويم اگر ببينيم تقويم قرآن "تقويم قمري"
است و روزه را بر همه آدميان در ماه رمضان واجب ميكند (بقره)، يا
براي ديدن صنع خدا همه آدميان را به تأمل در ساختمان "شتر"
دعوت ميكند (غاشيه)، يا براي همه آدميان از ايلاف "قريش" سخن
ميگويد (قريش) يا از ميان همه آدميان "ابولهب" را لعنت ميكند
(مسد)، يا سيه چشمان بهشتي را در خيمه هاي عربي مينشاند
(الرحمن) يا سخن از زنده به گور كردن دختران عرب ميگويد (تكوير)
يا اين همه به ايمان آوردن "جنيان" ميپردازد (جن) يا از همسران
نام کتاب : سفير حق و صفير وحي نویسنده : منتظري، حسينعلي جلد : 1 صفحه : 151