الادعية چنانكه كفعمى در كتاب مصباح نسبت آن را بمسعودى داده.
(1) ابن نديم در كتاب
فهرست، صفحه (219) مينگارد: اسماء القرابات و الرسائل مال مسعودى است. ابن حجر در
لسان الميزان، جلد چهارم، صفحه (224) مىنويسد: كتاب التعيين للخليفة الماضى تأليف
مسعودى است. كتبى در كتاب فوات الوفيات، جلد دوم، صفحه (45) مينگارد: كتاب البيان
فى الاسماء الائمة تأليف مسعودى است. ياقوت هم در كتاب معجم، جلد سيزدهم صفحه (94)
كتاب مزبور را از مسعودى مىداند.
(2)
كتاب اثبات الوصيه:
علمائى كه كتاب اثبات
الوصيه را از مسعودى صاحب مروج الذّهب ميدانند از اين قرارند:
1- نجاشى در كتاب رجال
2- علّامه حلّى در كتاب خلاصه 3- شهيد ثانى در حاشيهاى كه بر خلاصه علّامه زده 4-
علّامه مجلسى در كتاب بحار 5- ابو على حائرى در كتاب منتهى المقال 6- خوانسارى در
كتاب روضات الجنّات 7- محدث نورى در خاتمه مستدرك، جلد سوم صفحه (310) 8- مامقانى
در كتاب تنقيح المقال و شايد همان باشد كه ياقوت در كتاب معجم ذكر كرده 9- كتبى در
كتاب فوات الوفيات عين اثبات الوصيه را ذكر كرده و شايد منظور از كتاب تعيين خليفة
الماضى- كه ابن حجر در كتاب لسان الميزان آن را از تأليفات مسعودى ميداند- همين
كتاب اثبات الوصيه باشد 10- كاشف الغطاء در كتاب اصل الشيعة و اصولها در صفحه (51)
چاپ ششم نجف اشرف 11- شيخ آقا بزرگ تهرانى در جلد اول كتاب الذّريعة- نقل از مقدمه
كتاب اثبات الوصيه چاپ نجف اشرف- مترجم.