responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تاثير فمينيسم بر دختران در غرب نویسنده : لوى، آريل    جلد : 1  صفحه : 90

مقدمه‌

واژه «شوونيست» به فردى اطلاق مى‌شود كه داراى تعصب خشن و افراطى نسبت به وطن يا جنسيت خود باشد. عنوان «ماده خوك‌هاى شوونيست»، كنايه‌اى است از اصطلاح «خوك‌هاى نر شوونيست» كه فمينيست‌هاى راديكال در مورد مردان بكار مى‌بردند.

نويسنده، زن جوانى است كه در مجله «نيويورك»، درباره مسائل جنسى، فرهنگ و سياست‌هاى جنسيتى مطلب مى‌نويسد. وى در مقدمه، با مقايسه وضعيت فرهنگى آمريكا در سى سال گذشته با زمان حال، نگرانى خود را از اينكه چگونه اين فرهنگ در اين مدت كوتاه، به شدت تغيير كرده است، ابراز مى‌دارد و معتقد است جامعه آمريكا به طرز وحشتناكى به سمت گسترش صنعت سرگرمى و هرزه‌نگارى‌[1] پيش رفته است. او با مشاهده سكس و هرزه‌نگارى در راديو، تلويزيون و مجلات پورنوى جديد با عنوان‌هاى ماكزيم‌[2]،FHM [3] و استاف‌[4] (كه در مقايسه با مجله «پِلِى‌بوى»[5]، موفقيت‌هاى چشمگيرى بدست آورده‌اند)[6]، مى‌گويد: «اين مسأله با خاموش كردن راديو و تلويزيون و بستن مجلات پايان نمى‌پذيرد، حتى هنگامى كه در خيابان قدم مى‌زنيم، دختران و زنان جوان (وحتى ميانسالى) را كه به نمايش اندام‌هاى خود مى‌پردازند، مشاهده مى‌كنيم و بسيارى از زنان دوست دارند به كلوب‌هاى زنان برهنه‌شو[7] (مراكز عيش كه در آنجا، زنان لباس‌هاى خود را يكى يكى از تن بيرون مى‌آورند) بروند و يكى از ستاره‌هاى سكس باشند و اين را آزادى مى‌دانند و دائم صحبت از «قدرتمندى»[8] و «زنان قوى»[9] مى‌كنند.

آن‌چه بيش از اين تغيير، تعجب نويسنده را برانگيخته، پاسخ‌هايى است كه در مصاحبه با كسانى كه اين مجلات را منتشر مى‌كنند يا چنين برنامه‌هايى را مى‌سازند، دريافت كرده‌است. آنها در پاسخ گفته‌اند: «اين فرهنگ برهنگى جديد، مرگ فمينيسم را نشان نمى‌دهد، اين شاهدى بر اين است كه پروژه فمينيست‌ها به نتيجه رسيده‌


[1] -Pornography

[2] -Maxim

[3] -For Him Magazine

[4] -Stuff

[5] -Playboy

[6] مجلات پورنو، از جمله مجله پلى‌بوى مجلاتى هستند براى مردان، كه در آنها تصاوير مستهجن از زنان وجود دارد.

[7] -Strip Clubs

[8] -Empowerment

[9] -Strong Women

نام کتاب : تاثير فمينيسم بر دختران در غرب نویسنده : لوى، آريل    جلد : 1  صفحه : 90
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست