responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تاثير فمينيسم بر دختران در غرب نویسنده : لوى، آريل    جلد : 1  صفحه : 65

خاص براى زنان را بگويند، آنهايى كه بيشتر، از رسانه‌هاى همگانى استفاده كرده‌اند، در مقايسه با آنهايى كه كمتر استفاده كرده‌اند، به سكسى بودن و زيبايى، اهميت بيشترى مى‌دهند. به طور مشابه، تن‌[1] (1976)، گزارش كرده كه دخترانى كه پيام‌هاى بازرگانى زيبايى را تماشا مى‌كردند، در مقايسه با آنهايى كه پيام‌هاى بازرگانى عادى را تماشا مى‌كردند، جذابيت ظاهرى را مهم‌تر و آن را به عنوان يك عامل تعيين كننده‌تر براى شهرت ارزيابى كردند. به نظر مى‌آيد كه «ايجاد كردن ديدگاه جنسى و شى‌ءبينى زنان» در رسانه‌ها، به دختران ياد مى‌دهد كه به عنوان يك زن، آنچه بايد انجام دهند اين است كه بدن و صورتشان را عرضه كنند و تا جايى كه مى‌توانند براى (بهبود) ظاهرشان تلاش نمايند.

- تأثيرات استثمار جنسى بر دختران‌

قربانى سوء استفاده جنسى شدن در دوران كودكى، شكل افراطى «ايجاد كردن ديدگاه جنسى» است كه هم در بر دارنده شى‌ءبينى جنسى و هم تحميل نامناسب تمايلات جنسى است. بنابر اين، بررسى عواقب سوء استفاده جنسى مى‌تواند با درك تأثيرات «ايجاد كردن ديدگاه جنسى» مربوط باشد. به هرحال مهم است به خاطر سپرده شود كه سوء استفاده جنسى نيز مى‌تواند در بردارنده خشونت يا تهديد به خشونت، نياز به پنهان كارى، سوء استفاده جسمى، سوء استفاده احساسى يا غفلت باشد و يا همزمان با اين موارد رخ دهد. از اين رو، بعيد است كه تأثيرات منفى مربوط به قربانى سوء استفاده جنسى شدن تنها ناشى از «ايجاد كردن ديدگاه جنسى» باشد. با اين حال بررسى اين عواقب منفى مفيد است.

قربانى سوء استفاده جنسى شدن در دوران كودكى، با گروهى از تأثيرات منفى، هم در طى دوران كودكى و هم متعاقباً در دوره بزرگسالى همراه است. سوء استفاده جنسى در دوران كودكى، با ميزان بالاى گسستگى، افسردگى، اضطراب، اختلال روانى، خجالت از بدن، اختلال غذايى (خورد و خوراك)، اختلال سلامت جسمى، و مشكل در روابط بين فردى رابطه دارد. وقتى سوء استفاده، مكرر، شديد، طولانى مدت و با زور است و يا يكى از نزديكان قربانى، مرتكب شده باشد، تأثيرات منفى فراگيرترند.


[1] -Tan .

نام کتاب : تاثير فمينيسم بر دختران در غرب نویسنده : لوى، آريل    جلد : 1  صفحه : 65
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست