responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تاثير فمينيسم بر دختران در غرب نویسنده : لوى، آريل    جلد : 1  صفحه : 25

مردى وابسته باشند. به خوانندگان زن، توصيه‌هايى داده مى‌شد مبنى بر اين‌كه چه ظاهرى داشته باشند و چگونه لباس بپوشند كه مردان را جذب كنند، با كدام خصوصيت مى‌توان در جذب مردان موفق‌تر بود. به عنوان مثال، دارا بودن كدام خصوصيت باعث عدم موفقيت مى‌شود و بايد از آن حذر شود. (به عنوان مثال، رئيس‌مآب بودن، مانند مادر رفتار كردن، خيلى مصر بودن)

بنابراين، بيشتر محتواى مجلات عمومى كه براى دختران نوجوان و زنان جوان طراحى شده‌اند، بر مركزيت روابط با جنس مخالف براى زنان و نياز به دستيابى به مدلهاى معروف و دست نيافتنى براى جذابيت جسمى، از طريق مصرف محصولاتى مانند لوازم آرايش و لباس‌هاى مد روز، تأكيد دارند.

- اينترنت:

دختران، بسيارى اوقات و براى اهداف زيادى، از اينترنت استفاده مى‌كنند. در سال‌هاى اخير، تحقيقات نشان داده‌اند كه دختران و پسران به يك اندازه از اينترنت استفاده مى‌كنند و در سال‌هاى اوليه دوره راهنمائى در مدارس، دختران، پسران را به استفاده از اينترنت هدايت مى‌كنند. رواج گسترده برخى از سايت‌ها و همچنين وبلاگ‌ها، جوانان و دختران را ترغيب كرده كه به توصيف خود در اينترنت بپردازند. اخيراً توجه جامعه بر خود عرضه كردن‌هاى با ديدگاه جنسى توسط دختران در اين سايت‌ها و خطرى كه در اين كارها وجود دارد، متمركز شده است، اگر چه در حال حاضر تحقيقى درمورد اينكه دختران چگونه خود را نمايش مى‌دهند و يا اين كار چقدر خطرناك است وجود ندارد. بعضى دختران با لباس‌هاى تحريك كننده، ژست گرفته‌اند و عكس انداخته‌اند و اطلاعاتى در مورد قابليت‌هاى جنسيشان بر روى سايت قرار داده‌اند.

تكثير اخير و جهانى وب‌سايت‌هايى از همه نوع كه مورد علاقه دختران است، ارزيابى «ايجاد كردن ديدگاه جنسى در مورد دختران و زنان» را دشوار مى‌كند. لمبياس‌[1] (2003)، «ايجاد كردن ديدگاه جنسى در مورد دختران و زنان» را در يك نوع خاص از وب‌سايت‌ها (وب‌سايت‌هاى رسمى و طرفداران افراد مشهور) كه دختران و نوجوانان را مخاطب قرار مى‌دهد و جذب مى‌كند، بررسى نمود. او دريافت كه زنان مشهور، خيلى بيشتر از مردان مشهور- صرف‌نظر از اينكه سايت، رسمى بود و يا توسط طرفداران ايجاد شده بود- در تصاوير داراى ديدگاه جنسى نمايش‌


[1] -Lambiase .

نام کتاب : تاثير فمينيسم بر دختران در غرب نویسنده : لوى، آريل    جلد : 1  صفحه : 25
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست