responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ترجمه ثواب الأعمال و عقاب الأعمال شيخ صدوق نویسنده : انصاري محلاتي، محمد رضا    جلد : 1  صفحه : 219

سوره «ص» را تلاوت كند، به قدرى خير دنيا و آخرت به او مى‌دهند كه به هيچ يك از مردم- جز پيامبرى مرسل يا فرشته‌اى مقرّب- داده نمى‌شود، و خداوند او و تمام كسانى را كه او از ميان خاندانش دوست دارد وارد بهشت مى‌كند، حتى خدمتگزارى را كه خدمت او را مى‌كرده است، هر چند از عائله او يا از كسانى نباشد كه حق شفاعت آنها را داشته باشد.

پاداش خواندن سوره زمر

1. از هارون بن خارجه نقل شده است كه امام صادق 7 فرمود: هر كس سوره زمر را به صورت سليس و روان قرائت كند، خداوند شرافت دنيا و آخرت را به او ارزانى مى‌دارد، و او را بدون ثروت و خاندان عزيز مى‌گرداند، به گونه‌اى كه هر كس او را مى‌بيند تحت تأثير هيبت او قرار مى‌گيرد، و بدنش را بر آتش دوزخ حرام مى‌سازد، و هزار شهر در بهشت براى او بنا مى‌كند كه هر شهرى داراى هزار كاخ است و در هر كاخى يك صد حوريه قرار دارد، و علاوه بر اين، دو چشمه جارى و دو چشمه جوشان و دو چشمه سرسبز و حوريانى پرده‌نشين و باغهايى با شاخسارهاى انبوه كه از هر ميوه‌اى دو نوع در آن وجود دارد براى او خواهد بود.

پاداش خواندن سوره مؤمن‌

1. ابو الصبّاح از امام باقر 7 نقل كرده است كه فرمود: هر كس سوره «حم مؤمن» را هر شب بخواند خداوند گناهان قديم و جديد او را مى‌آمرزد، و كلمه تقوا را با او همراه مى‌سازد و آخرت را براى او بهتر از دنيا قرار مى‌دهد.

پاداش خواندن سوره حم سجده‌

1. ذريح محاربى مى‌گويد: امام صادق 7 فرمود: هر كس سوره حم سجده را قرائت كند روز قيامت نورى خواهد داشت كه تا چشم كار مى‌كند آن نور امتداد دارد، و شادمان و خوشحال خواهد شد، و در اين دنيا از يك زندگى پسنديده برخوردار مى‌گردد كه مورد غبطه همگان قرار خواهد گرفت.

پاداش كسى كه سوره حم عسق را بخواند

1. از سيف بن عميره نقل شده است كه امام صادق 7 فرمود: هر كس بر خواندن سوره «حم عسق» مداومت كند، خداوند روز قيامت او را با چهره‌اى چون برف سفيد يا چون خورشيد بر مى‌انگيزد، تا اينكه در پيشگاه خداوند مى‌ايستد و خداوند به او خطاب مى‌كند كه اى بنده من، بر تلاوت سوره «حم عسق» مداومت كردى و ثواب آن را نمى‌دانستى؛ اگر مى‌دانستى اين سوره چيست و چقدر ثواب دارد از خواندن آن خسته نمى‌شدى، اينك تو را به پاداشى كه در برابر آن دارى آگاه مى‌كنم. [پس خطاب مى‌رسد:] او را وارد بهشت كنيد. و براى او در بهشت كاخى است از ياقوت سرخ كه درها و ايوانها و پلّه‌هاى آن همه از ياقوت سرخ است و درونش از بيرون و بيرونش از

نام کتاب : ترجمه ثواب الأعمال و عقاب الأعمال شيخ صدوق نویسنده : انصاري محلاتي، محمد رضا    جلد : 1  صفحه : 219
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست