نام کتاب : آداب سفر و زيارت عتبات عاليات نویسنده : قاضى عسكر، سيد على جلد : 1 صفحه : 160
و شام، جماعت بسيارى كه گاه عدد ايشان زياده
باشد از عدد گوش كنندگان، به غايت بلندى آواز، برخيزند و اذان بگويند و دعا كنند و
صداها درهم پيچد، و فقرات اذان در يكديگر مخلوط شود، عُبّاد آن محل را، از زائران
و نمازگزاران و متضرّعين و گريه كنندگان، از كار خود باز دارند و داخل در زمره
صادّين عن سبيل اللَّه شوند، و پاس حرمت نبوت و امامت را از هم درند و حكايت اذان
را كه از مستحبات اكيده است، از ميان برند، چه سامع نداند كه كدام را حكايت كند.
با اين مفاسد و غير آن، گمان دارد ثوابى برده و به فيض رسيده است و
حال آن كه بايست از منكرات شرع شمرده شود، نه عبادات و در موبقات داخل شود، نه در
قربات![1]
64- زيارت عارفانه
زيارت زمانى ثمربخش است و براى زائر بركات دارد كه عارفانه و همراه
با شناخت باشد، آن كس كه حسين بن على 7 را درست نمىشناسد و از اهداف
[1] - آداب زيارت، علّامه محدّث نورى، تحقيق و تصحيح
محمدحسين صفاخواه- عبدالحسين طالعى، ص 186.
نام کتاب : آداب سفر و زيارت عتبات عاليات نویسنده : قاضى عسكر، سيد على جلد : 1 صفحه : 160