responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ترجمه روضة کافي شيخ کليني نویسنده : آژير، حميد رضا    جلد : 1  صفحه : 46

پيامبران و اوصياء پس از ايشان بر همه خلايقش حجّت دارد، پس اى بندگان خدا تقواى خدا در پيش گيريد و به بهبود خويش كمر بنديد و از كسانى فرمان بريد كه در طاعت الهى با او دوست شده‌ايد. شايد انسانى، پشيمانى كشد از آنچه ديروز در باره خدا كوتاهى كرده، و حقوق خدا را ضايع ساخته است، و از خدا آمرزش بطلبيد و بدو باز گرديد، چه، اوست كه توبه را مى‌پذيرد و از گناه درمى‌گذرد و مى‌داند شما چه مى‌كنيد.

مبادا با گناهكاران همنشينى كنيد و به ستمگران يارى رسانيد و با تبهكاران همسايه گرديد. از فتنه و فريب آنان بر حذر باشيد و از عرصه ايشان به دور. و بدانيد هر كه با اولياء خدا مخالفت ورزد و جز دين خدا آيينى پذيرد و خودكامى ورزد در برابر فرمان امام بر حق، در آتش سوزانى باشد كه پيكرهاى بى‌جان را مى‌بلعد، پيكرهايى كه بدبختى بر آنان چيره شده. پس آنان مردگانى باشند كه سوزش آتش را نيابند، و اگر زنده بودند دردناكى سوز آن را احساس مى‌كردند.

اى ديده‌وران! پند گيريد و خدا را سپاس نهيد به سبب هدايت كردن شما، و بدانيد كه شما از قدرت الهى به قدرتى ديگر منتقل نمى‌شويد، و بتحقيق كه خدا و رسولش اعمال شما را مى‌بينند و به سوى آنها برانگيخته مى‌شويد، پس از پند سود گيريد و به آداب نيكان ادب پذيريد.

چند سفارش از امام كاظم عليه السّلام به ياران خود

[3] احمد بن محمد بن احمد كوفى (عاصمى)، از عبد الواحد بن الصواف، از محمّد بن اسماعيل همدانى روايت كرده است كه امام كاظم عليه السّلام مى‌فرمايد: امير المؤمنين عليه السّلام به ياران خود چنين سفارش مى‌فرمود: شما را به تقواى الهى سفارش مى‌كنم كه موجب غبطه جوينده اميدوار، و اعتماد گريزنده پناهنده است، و تقوى را شعار درونى خويش قرار دهيد و خدا را خالصانه ياد آوريد كه بدين ترتيب بهترين زندگى را خواهيد داشت، و طريق رستگارى را خواهيد پيمود. به دنيا همچون زاهدى بنگريد كه از آن جدا خواهد شد، زيرا دنيا جايگزين ساكن را از خود خواهد راند و مسرف در امن را به درد

نام کتاب : ترجمه روضة کافي شيخ کليني نویسنده : آژير، حميد رضا    جلد : 1  صفحه : 46
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست