ما تاكنون راهبردهاى فراوانى را براى مقابله
با پنج عاملى كه باعث خروج پسران از مدرسه و تضعيف انگيزه بسيارى از نوجوانان پسر
مىشود، بررسى كردهايم؛ حال قصد داريم اين راهبردها را منظم و طبقهبندى كنيم.
اوّلين عامل: تغييرات آموزشى
اگر من و شما قدرت و تمكّن مالى داشته باشيم تا آموزش و پرورش آمريكا
را از نو بسازيم، حداقل كارى كه مىتوانيم انجام دهيم اين است كه دروس و
برنامههايى ترتيب دهيم كه بتوانند جلوى كارهاى مضّرى را كه عليه دختران و پسران
آمريكايى در دستورالعمل آموزشى قرن بيست و يكم وجود دارد، بگيرند.
اولين چيزى كه بهتر است انجام دهيم اين است كه مهدكودكها را همان
گونه كه بايد باشند، نگه داريم؛ زيرا اولين تجربه هر كودك از دبستان مىتواند يك
تجربه مثبت باشد. ما بايد تأكيد بر روى خواندن و