باشد نشانه آن است كه دوستى راستين صحيح آنها
در تو ريشهدارتر است. محبت اهل بيت و ولايت آنها بازده و ثمرهاى جز اطاعت بيشتر
خدا و پرهيز بيشتر از معصيت خدا ندارد. لذاست كه در آن روايت كافى امام على (ع)
بانگ و فرياد مىزند: و اللّه و اللّه، ولايت ما را ندارد جز آن كسى كه خدا را
اطاعت مىكند. هركس از خدا اطاعت كند از ولايت ما برخوردار است و هركس خدا را
معصيت كند از ولايت ما برخوردار نيست. اين دو بههم پيوسته است. اگر مىبينيد در
آن حديث مىگويد اركان اسلام پنجتاست كه آخرينش را ولايت مىداند و بعد مىگويد
مهمترينش ولايت است، صحيح است. اين ولايت مهمترين است چون همراه اين پيوستگى،
سازندگى است. پيوستن انسان به يك گروه يعنى خود را در مسير سازندگى دقيقتر آن گروه
قرار دادن. در مورد ولايت اهل بيت هم همين طور است. چرا يك مفهوم وارونه از اين
ولايت درست مىكنيم و به خورد مردم مىدهيم؟ هم تشيع را بدنام مىكنيم، هم شيعه را
در برابر منطقها محكوم مىكنيم، هم گسستگيهاى نابجا را در امت اسلامى ايجاد
مىكنيم، هم يك مطلب بسيار عالى را به صورت يك معماى غيرقابل فهم در برابر ديده
انسانهاى انديشمند قرار مىدهيم، بعد هم داد مىزنيم كه چرا جوانها از دين فرار
مىكنند!
عدم جواز تقليد در مسائل اعتقاد
قرآن مجددا تكرار مىكند كه: «انّ هذا لهو
القصص الحق». با اينها مباهله