نام کتاب : ولايت تشريعى و تكوينى در قرآن مجيد نویسنده : سبحانى، شيخ جعفر جلد : 1 صفحه : 49
حقيقتى مورد توجه و خواست او قرار گرفت،
هرگز بدن در انجام آن از خود ناتوانى نشان نمىدهد».[1]
و براى اين قسمت آنقدر شواهد محسوس داريم كه خود را از بيان آنها بىنياز
مىدانيم.[2]
6. تصرف در جهان
در پرتو عبادت و بندگى، نه تنها حوزه بدن تحت فرمان و محل نفوذ اراده
انسان قرار مىگيرد، بلكه جهان طبيعت، مطيع انسان مىگردد و به اذن پروردگار جهان،
در پرتو نيرو و قدرتى كه از تقرب به خدا كسب نموده است، در طبيعت تصرف مىكند و
مبدأ يك سلسله معجزات و كرامات مىشود و در حقيقت قدرت بر تصرف و تسلط بر تكوين
پيدا مىكند.
دانشمندان درباره معجزه بحثهاى مبسوط و گستردهاى دارند و هرگز
معجزه را معلول بدون علت نمىدانند؛ بلكه بايد گفت: معجزه معلولى است كه علت طبيعى
و عادى ندارد، و علت آن «اراده و قدرت روحى پيامبر» است، آن هم بر اثر قدرت و
ارادهاى كه خداى
[1] - وسائل الشيعة، ج 1، ص 38:« ما ضعف بدن عما قويت
عليه النية».
[2] - روزنامه كيهان، مورخ 15 بهمنماه 1354 با عكس و
تفصيل تصرف گروهى را در بدن خود منعكس كرده است( قبلا به آن اشاره كرديم).
نام کتاب : ولايت تشريعى و تكوينى در قرآن مجيد نویسنده : سبحانى، شيخ جعفر جلد : 1 صفحه : 49